Gå till innehåll

Försvunnen nätanslutning


CGD

Recommended Posts

Sist jag använde datorn, en Windows XP Pro, fungerade det OK. Jag stängde av datorn. När jag senare satte på den igen hade hela "Anslutning till lokalt nätverk" försvunnit. Jag fick intalera nätverkskortet på nytt. Vad kan orsaka ett sådant fel. Enligt Norton finns inget att oroas över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske, men datorn gick ju felfritt när jag stängde av den och det kan inte bli felaktiga drivrutiner medan den är avstängd. Dessutom installerade jag om de gamla drivrutinerna, som är de senaste.

Jag tycker det är sådant konstigt fel! Nätverkskortet är bara raderat. Jag hade ett sådant oförklarigt fel för några år sedan då vissa mappar och filer i Mina Dokument raderades.

Därför letar jag efter en förklaring. Men det verkar inte vara så lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows kan ha en tendens att tappa bort hårdvara från systemet. Pröva med att köra default inställningar i ditt bios. Únder uppstarten trycker du F8. Väljer sen "Senaste fungerande konfiguration". Skulle inte det funka så kan du pröva med att köra ett verktyg som heter Winsockfix(Gratis).

Annars är det nog ominstallation som gäller tyvärr.

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...