Gå till innehåll

Ta bort en nätverksplats


skogsfrisk

Recommended Posts

Kontrollpanelen\Nätverks- och delningscenter\Visa datorer och enheter... högerklick och ta bort!

Eh, där finns bara datorerna på mitt nätverks, inget om mina nätverksplatser, och högerklickar jag så finns inget "Ta bort".

Det jag vill ta bort finns direkt under: "Datorn" sen under sektionen "Nätverksplats", där kan man ha "genvägar" till olika utdelade mappar. Men det verkar inte gå att ta bort dom på något sätt. Jag har försökt att högerklicka och ta bort på en, men det ballade ur totalt. Ikonen blev en "tom" ikon som det inte går att göra nåt med. Verkar vara nån bugg i vista detta. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du syftar alltså på en "mappad" enhet ?

högerklicka på den så ska där finnas "disconnect"

jag kör engelsk vista så jag minns inte va de blir på svenska

Nej, det är inte en nätverksenhet, såna går att högerklicka och koppla från. Men på samma ställe där dom ligger så kan man lägga till nätverksplatser, genom att högerklicka och "Lägg till en nätverksplats". Men dom får jag inte bort alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag vill ta bort finns direkt under: "Datorn" sen under sektionen "Nätverksplats", där kan man ha "genvägar" till olika utdelade mappar. Men det verkar inte gå att ta bort dom på något sätt. Jag har försökt att högerklicka och ta bort på en, men det ballade ur totalt. Ikonen blev en "tom" ikon som det inte går att göra nåt med. Verkar vara nån bugg i vista detta. :(

Jag antar att det är detta du menar då? Jag har simulerat situationen i testmiljö, och lyckades få till samma fenomen som du beskriver, med en "tom" ikon efter att jag har tagit bort nätverksplatsen! Det var inga problem... den tomma ikonen försvann när jag högerklickade på en tom yta i fönstret och valde "Uppdatera"! F5 har samma effekt!

natverksplats.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det är detta du menar då? Jag har simulerat situationen i testmiljö, och lyckades få till samma fenomen som du beskriver, med en "tom" ikon efter att jag har tagit bort nätverksplatsen! Det var inga problem... den tomma ikonen försvann när jag högerklickade på en tom yta i fönstret och valde "Uppdatera"! F5 har samma effekt!

natverksplats.png

Ah, det är precis det fallet. Ah, var det så enkelt :o Var riktigt irriterad på att det blev en tom ikon, det var på farsans jobb. Missade helt enkelt att uppdatera och vet inte hur det såg ut när datorn startades nästa gång.

Tack så jättemycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...