Gå till innehåll

windows 7 rc ute


toggil

Recommended Posts

Någon annan som har problem att ladda ner den?

Kommer upp ett meddelande som lyder ungefär att "File size has changed on the server."

Kan det vara så att deras servers är överbelastade? Men varför inte meddela det då?

Problemet gäller både x86 och x64.

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att köra den i VMware Workstation precis som jag gjort med 7000. Jag har testat virtuellt i Virtual PC 2007 men oj vad knöligt, mot i Workstation där allt går som en dans. Virtualbox har jag inte testat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The RC will expire on June 1, 2010. Starting on March 1, 2010, your PC will begin shutting down every two hours. Windows will notify you two weeks before the bi-hourly shutdowns start. To avoid interruption, youll need to install a non-expired version of Windows before March 1, 2010.

Källa: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter diverse annat pyssel under dagen, så har jag nu installerat RC1 och den funkar ju precis som den tidigare 7000:an gjorde. Jag kör den som sagt virtuellt, på VMware och kommer väl att ta några turer då och då på den. Installerade direkt via ISO-filen och aktiveringen funkade utan prut.

Precis på detta sätt, lärde jag mig Vistan när den kom en gång i tiden. Vmware Workstation är ett suveränt program, till denna upptäcksfärd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ny på området att använda Windows 7 RC Build 7100 x64. Har alltid kört i x86 men nu är det x64 som gäller. Jo jag är nöjd!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är samma md5 summa. Exakt samma fil m.a.o. (förutom de versioner som det var trojaner i)

Tackar för den infon det glömde jag kolla, nu slipper jag ju installera om.

md5 för RC x64 är 98341af35655137966e382c4feaa282d ifall någon annan behöver kolla det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Windows 7 RC1 build 7100 64-bit. Trivs jätte bra med den! Fungerar super och är grymt sugen på ha Windows 7 i framtiden.

IE8 fungerar bättre nu med Win7, än vad den gör med min Vista 64bit. Eller egentligen hela datorn, känns mer bekväm :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...