toggil Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Nu finns windows 7 rc för nedtankning på microsofts hemsida http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LionKing Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Någon annan som har problem att ladda ner den? Kommer upp ett meddelande som lyder ungefär att "File size has changed on the server." Kan det vara så att deras servers är överbelastade? Men varför inte meddela det då? Problemet gäller både x86 och x64. LionKing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 får Server Error 500 - Internal server error. There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed. kanske inte finns ute änn > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LionKing Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Nu funkar x64 nedladdningen. Med en hyfsad fart också! Tidvis uppe i 1 MB/sek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Jag började nyss tanka 64bit, har bara fått ner 4% men inga problem än så länge iaf. Hastigheten började på 1250kB/s, sjönk till 500 och klättrar nu sakta uppåt igen (850). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 32-bit funkar nu. speeden är hyfsad ca 2MB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Håller också på och tankar hem. Fint ordnat med nedladdningsprogrammet, vilket gör att man kan pausa om så behövs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nothing Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 tankat o klart o körs virtuellt i virtualbox inget krångel vid installation funkade tok bra (finns det inget language pack för svenska o ladda hem ?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Jag kommer att köra den i VMware Workstation precis som jag gjort med 7000. Jag har testat virtuellt i Virtual PC 2007 men oj vad knöligt, mot i Workstation där allt går som en dans. Virtualbox har jag inte testat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 tycker att nerladdnigs assistenten suger för MS.. ville använda mitt eget nerladdnings assistent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Jaja inte vara så negativ nu morno, det gick ju iaf snabbt att tanka ner så man behövde inte se den så länge. Nu ska man bara orka installera det också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 ska nog installera den på min D disk.. eller så kör jag den i nån emulator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isak Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Jag tog den ner nu kl 8:30 min tid och det gick 100%, Fick 3-4 mb/sek Har 30 mb fiber. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimar Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Hur länge kommer denna RC1:a att fungera på en maskin om man lägger in och testkör den? Vill gärna testköra den under en längre period om möjligheten finns. Tacksam för svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 The RC will expire on June 1, 2010. Starting on March 1, 2010, your PC will begin shutting down every two hours. Windows will notify you two weeks before the bi-hourly shutdowns start. To avoid interruption, youll need to install a non-expired version of Windows before March 1, 2010. Källa: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Efter diverse annat pyssel under dagen, så har jag nu installerat RC1 och den funkar ju precis som den tidigare 7000:an gjorde. Jag kör den som sagt virtuellt, på VMware och kommer väl att ta några turer då och då på den. Installerade direkt via ISO-filen och aktiveringen funkade utan prut. Precis på detta sätt, lärde jag mig Vistan när den kom en gång i tiden. Vmware Workstation är ett suveränt program, till denna upptäcksfärd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
micke492 Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 hej alla har tästat windows 7 RC1 build 7100 den är kanon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Jag är ny på området att använda Windows 7 RC Build 7100 x64. Har alltid kört i x86 men nu är det x64 som gäller. Jo jag är nöjd! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kinget Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Några screenshots? Något som skiljer denna från den som "läckte" ut ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Nej, det är samma md5 summa. Exakt samma fil m.a.o. (förutom de versioner som det var trojaner i) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Nej, det är samma md5 summa. Exakt samma fil m.a.o. (förutom de versioner som det var trojaner i) Tackar för den infon det glömde jag kolla, nu slipper jag ju installera om. md5 för RC x64 är 98341af35655137966e382c4feaa282d ifall någon annan behöver kolla det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fetis Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Jag kör Windows 7 RC1 build 7100 64-bit. Trivs jätte bra med den! Fungerar super och är grymt sugen på ha Windows 7 i framtiden. IE8 fungerar bättre nu med Win7, än vad den gör med min Vista 64bit. Eller egentligen hela datorn, känns mer bekväm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts