Gå till innehåll

Angånde USB minne för att snabba upp systemet?


mullcom

Recommended Posts

Hej..

Ladda ner windows 7 RC1 idag. å har inte suttit något med vista innan nu har jag en del ny börjar frågor frågor

Det är så att jag har ett mordekort som har inbygt usb minne i sig för att förbättra prestandan i windows vista nu undrar jag hur

man kan utnyttja det i W7 ?

Mordekortet heter : P5B premium

tillvärkare Asus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

antar att ditt moderkort är ett: "ASUS P5B Premium Vista Edition motherboard"

bara för förtydligande så är det ett helt annat moderkort än det vanliga P5B.

Det ska väl vara ett "vanligt" 512 Mb's usbminne som är inlött på en USB plats,

och den dyker upp som en "enhet" i den här datorn så borde den absolut gå att använda

även i win7'an.

Glöm bara inte att aktivera funktionen, för den är inte där och aktiv automatiskt!.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antar att ditt moderkort är ett: "ASUS P5B Premium Vista Edition motherboard"

bara för förtydligande så är det ett helt annat moderkort än det vanliga P5B.

Det ska väl vara ett "vanligt" 512 Mb's usbminne som är inlött på en USB plats,

och den dyker upp som en "enhet" i den här datorn så borde den absolut gå att använda

även i win7'an.

Glöm bara inte att aktivera funktionen, för den är inte där och aktiv automatiskt!.

ja du har bättre koll än va jag har :P

Jag formatera den i fat16 å vipps så dök det upp en fönster å fråga om jag ville bosta systemet.. jäkla smidigt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga.. men vad är vittsen med denna egenskap på detta moderkort? jag menar har man satt dit det minnet bara för att promota funktionen i windows eller vad? jag förstår faktiskt inte vad meningen är annars..

Bara en högst personlig reflektion och ingen kritik mot någon eller mot moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är påväg lite offtopic här men för att svara så är det väl antagligen bara för att sälja.

ASUS P5B Premium Vista Edition is a completely different motherboard from the plain P5B. All Vista Edition motherboards have five extra features: LCD display (ScreenDuo), remote control (AI Remote), TPM module support (which is an optional microcontroller that stores keys, passwords and digital certificates), AP Trigger (a feature to turn on your computer and load your favorite application by just clicking one button) and an on-board flash memory for ReadyBoost technology. Only the two last features are specific to Windows Vista (TPM module, however, will allow you to enable Windows Vista's BitLocker feature, even though TPM itself isn't a specific feature from Windows Vista)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är påväg lite offtopic här men för att svara så är det väl antagligen bara för att sälja.

jag löste problemet miss så¨gör vell inget om vi spinner iväg lite.. jag märker inte en enda skilnad facktist. skulle kanske varit smart kunna använda det som någon slaks boot upp grej istället? så windows skulle starta upp snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså dess funktion är ju egentligen inte att snabba ut datorn, utan att avlasta hårddisken när många program alt. program med hög minnesanvändning körs.

Du kan ju alltid köra denna: http://area-71.net/rbmon/

och se om readyboost gör något överhuvudtaget.

Hej. å tack för programmet men tydligen fungerar det bara till vista :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...