Gå till innehåll

Windows filöverföring i W7


e-son

Recommended Posts

Fick för mig att prova Windows filöverföring.... och det gick ju sådär! :rolleyes:

Första problemet... filöverföringsprogrammen i W7 och Vista är inte kompatibla, man måste installera programmet från W7 i sin gamla Vistamaskin innan man kan överföra något... det sker lämpligen via usb-minne!

Andra problemet... man måste köra samma arkitektur på bägge datorerna om det skall fungera. Man kan alltså, som i mitt fall, inte köra 32-bitars W7 och 64-bitars Vista... då vägrar Vista att befatta sig med det nödvändiga filöverföringsprogrammet som man hämtat från W7!

Sammanfattningsvis... det sket sig! :angry:

Dåligt av microsoft att inte fixa full kompatibilitet mellan dom olika operativsystemsversionerna, dåligt också att inte göra filöverföringsprogrammet arkitekturoberoende!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tycker är dåligt är det med språkberoende. Språket har väl inget med vad funktionerna som aktiveras heter i koden?

Den har väl inte heller något med grundmapparnas namn. Dom ändras väl med hjälp av "språk-paketet", men är i grund och botten samma namn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...