e-son Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Fick för mig att prova Windows filöverföring.... och det gick ju sådär! Första problemet... filöverföringsprogrammen i W7 och Vista är inte kompatibla, man måste installera programmet från W7 i sin gamla Vistamaskin innan man kan överföra något... det sker lämpligen via usb-minne! Andra problemet... man måste köra samma arkitektur på bägge datorerna om det skall fungera. Man kan alltså, som i mitt fall, inte köra 32-bitars W7 och 64-bitars Vista... då vägrar Vista att befatta sig med det nödvändiga filöverföringsprogrammet som man hämtat från W7! Sammanfattningsvis... det sket sig! Dåligt av microsoft att inte fixa full kompatibilitet mellan dom olika operativsystemsversionerna, dåligt också att inte göra filöverföringsprogrammet arkitekturoberoende! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleepwalker Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Jag vill minnas att detta redan tagits upp i ett tidigare inlägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 6, 2009 Author Share Posted May 6, 2009 Jag vill minnas att detta redan tagits upp i ett tidigare inlägg. Ok... då har jag missat det! Kanske något inlägg som gömt sig offtopic i någon annan tråd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleepwalker Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Det togs upp i någon annan tråd och lyckas inte hitta det. :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Tyvärr är detta problem som ännu inte lösts. Dessutom är det språkberoende så du kan inte flytta mellan språkversioner tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sleepwalker Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Det jag tycker är dåligt är det med språkberoende. Språket har väl inget med vad funktionerna som aktiveras heter i koden? Den har väl inte heller något med grundmapparnas namn. Dom ändras väl med hjälp av "språk-paketet", men är i grund och botten samma namn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts