Gå till innehåll

Thailand!


Gäst fjamsetramsa

Recommended Posts

Gäst fjamsetramsa

Då va man här......väldigt jobbigt o bada...få massage och dricka bärs....hoppas det regnar som f-n hemma...ha det bra alla:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fjamsetramsa!

Ja här är då varmt och skönt 17 grader i skuggan och kanske 25 i solen, kan inte klaga, det har visserligen kommit några droppar regn igår, men fortfarande torrt i markerna och det växer så det knakar. Ska klippa gräs i morgon. Jag tycker det räcker med 25+ och gillar inte, när det är för varmt och bärs finns å blir över, så inte f-n har jag tänkt åkt till Thailand för detta och här är ju risken för bomber också nära nog obefintlig. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då va man här......väldigt jobbigt o bada...få massage och dricka bärs....hoppas det regnar som f-n hemma...ha det bra alla:)

Fy vad fjamsetramsigt... dricka öl... jaga... dansa en smula... bada... sola lite... beundra utsikten... Näää inget för mig :rolleyes:

Hoppas att du har det bra där borta, så håller vi sverige flytande undertiden.

Ps. De har slutat leta efter dig nu... du kan komma hem igen.. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa
:) skön dag vid poolen...gin o tonic 12kr...massage i Patong 35kr och världens vänligaste människor...precis ätit stor o god filet mignon i poolbaren ca 30kr...otroligt billigt..ha det bra alla...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjejdrinkar.... Bättre en dunk på bordet än tio i ryggen...

Helkroppsmassage?

Kött.... när det finns fisk :huh:

Bara lite avis...

Själv är jag fantastiskt sugen på Montreal...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:) skön dag vid poolen...gin o tonic 12kr...massage i Patong 35kr och världens vänligaste människor...precis ätit stor o god filet mignon i poolbaren ca 30kr...otroligt billigt..ha det bra alla...

Förstår att du har det bra och tydligen så funkar Internetcaféerna bra eller kör du trådlöst på hotspots med din laptop-

har hört att det ska finnas gott om fria surfzoner, åtminsone i Rayong där kompisen har ett hus som vi skall våldgästa

kommande vinter.

Passa dig nu för solen bara och drick inte för många Singha, man blir lätt beroende :-)

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fjamsetramsa!

Mobilt bredband har kostat mer än det smakat, för många som varit utomlands.

Hur sjutton kan man gå på en sådan nit, för nog måste väl dom flesta ha vetat om det.

Den senaste hade en räkning på dryga 140.000 spänn Internetleverantören, har nu skrivet ner den till 32.000 spänn men nog fasen måste dom vetat om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fjamsetramsa!

Mobilt bredband har kostat mer än det smakat, för många som varit utomlands.

Hur sjutton kan man gå på en sådan nit, för nog måste väl dom flesta ha vetat om det.

Den senaste hade en räkning på dryga 140.000 spänn Internetleverantören, har nu skrivet ner den till 32.000 spänn men nog fasen måste dom vetat om det.

OOOPS!!!!!!! Sorry

Skrev nog lite fel i mitt tidigare inlägg

Vad jag menar är att det finns gott om öppna trådlösa nätverk (alltså inte hotspots). det brukar räcka att köpa en bira på ett café så får du tillgång till nätet

Jag har av den anledning du nämner inte köpt någon dongel till min bärbara - har bara ett trådlöst nätverkskort i USB-porten

Sorry igen

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Man köper acces till nätet..finns trådlöst på rummet och vi har dator med oss..kostar ca 20kr för 2 timmars uppkoppling..räcker ju ett tag när vi bara kollar mailen o skriver här 2 ggr om dagen...ja singha är god..smakar nästan som heineken...var i phuket town idag..taxin kostade tor ca 125kr och då väntade chafficen på oss i 5 timmar...frun och jag fick fötterna riktigt hyvlade o rengjorda ida för ca 80kr för oss båda...billig shopping med idag...ett antal klänningar..sandaler o annat för småpengar.....tog ett foto från en rolig krog vi va på...3 toaletter..1 för ladys..1 för men och nr 3 för ladyboys....riktigt kul....imorgon blir det james bond island...inget o se säger dom..men då har man iallafall varit där...ska ligga runt en 100 lapp per pers med longtailbåt...ha de bra alla....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Då har vi sett james bond ön..riktigt kul..ngn som vet vilken av bondfilmerna som blev inspelad där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har vi sett james bond ön..riktigt kul..ngn som vet vilken av bondfilmerna som blev inspelad där?

James Bondön, Thailands största "turistfälla". En klippa i havet. Finns tusentals i Thailands skärgård

essin

Avundsjuk? Nähä, har oxå varit där.

DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Ja den sk turistfällan är vi medvetna om..därför hade vi egen båt som vi åkte med på eftermiddagen..inte en turist i synen så långt jag kunde se mer än oss själva:)precis kom vi hem från phi phi öarna...riktigt trevligt där dom spelade in beaches el va den heter..men alldeles för varmt....

Sen finns det ju många som hellre sitter i poolbaren och super sig dyngraka i 2 veckor:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den sk turistfällan är vi medvetna om..därför hade vi egen båt som vi åkte med på eftermiddagen..inte en turist i synen så långt jag kunde se mer än oss själva:)precis kom vi hem från phi phi öarna...riktigt trevligt där dom spelade in beaches el va den heter..men alldeles för varmt....

Sen finns det ju många som hellre sitter i poolbaren och super sig dyngraka i 2 veckor:)

Ett litet tips: Hyr en longtail och åk till Koh Hong. En liten fin ö utanför Klong Myang,det tar en timme från Phuket. Be "drivern" köra in på baksidan av ön,en liten fin lagun. Sen sol och bad på framsidan

Ha det

essin B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst fjamsetramsa

Tack för tipset:)får se vad som händer imorgon..förmodligen blir det lugnt eftersom vi ska upp 05.00 på torsdag o åka hem....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...