Gå till innehåll

Ominstallation/sp 1 / drivrutiner / bränning ?


margrehte

Recommended Posts

Sitter här med världens hög med papper där jag skrivit ner bekymmer/lösningar med datorn och är som en bikupa i huvudet av allt,

så inte lätt för mej att skriva nu utan att det blir rörigt men gör ett försök, installerade sp 1 och blev sen bekymmer med drivrutiner shipset/ realtek/ audio,

(trodde jag gjort något fel ) så jag surfade ut på nätet med googles hjälp och förstod snabbt att jag inte var ensam om detta utan tvärt om ,(nu förstod jag att experthjälp behövdes )

så jag samlade ihop mina frågor snyggt på ett papper och ringde datasupport, han var inte nådig i sina kommentarer om

microsoft som släppt vista basic med 500 buggar ( varför installerar datortillverkare vista på sina burkar ? undrar jag ) han mena på att om man gav

fan i update vid om/nyinstallation så skulle det inte bli några problem, jag förstod vad han mena när han tog upp problem med grafikkort vid vissa spel

(kommer upp nåt om att uppdatering behövs när man spelar ) och lösningen kan vara att man går till processer och ger grafikkortet högre rättigheter

att köras i stället för uppdatering ( dock inte realtid som skulle innebära att det får högre rättighet än systemet och då ställer till det rejält ) har ju läst

såna frågor lite här och var...................Vid en nyinstallation så strunta i att markera " hämta uppdateringar automatiskt

"när välkomstruta kommer upp när allt färdigt, så har man SP 1 på usb- minne eller dvd och kör in det på datorn, först efter det installerar man drivrutinerna, SEN väntar man i 1-3 dgr med att aktivera update ( avundsjuk på datavana som kan välja "låt mej bestämma vilka som skall installeras

" Hurra för telia som nu har F-secure nedladdning på hemsidan "

nämligen så att mina skivor är gamla så det sket sej med installationen av F- secure och telias support ledde mej dit och nu har jag slängt skivan.

NU BEHÖVER JAG RÅD då även min skiva med drivrutiner är för gamla och datasupporten sa att jag skulle ladda ner zip-drivrutinerna på skrivbordet och så bränna dom på skiva och jag har då konsulterat "hjälp o support på datorn och även sökt info på nätet men fattar inte riktigt,

har inget brännprogram i datorn men finns " windows dvdbränning" ??? vid nyinstallation när det är dags för drivrutinerna så skall den skivan sättas i

dvdfacket och datorn startas om. vill veta att det funkar när skivan behövs, HJÄLP !.........................Sista han sa var att datorer med vista mår bäst

om dom nyinstalleras var 7 månad ( som jag skrivit tidigare inlägg ( datorn sparar precis allt och gömmer det långt ner i systemet typ ) ....................Hoppas nu någon vänlig själ här vill kommentera vad jag skrivit och ge råd till mej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...