Gå till innehåll

XP sp2


bobcat

Recommended Posts

du kan uppgrade till SP3 bara använd Nlite och slip stema in SP3.. gjorde jag.. funkar jätte bra.. tog också in drivrutinerna till min acer lapto så ja slipper ha 4 skiver :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du kan avinstallera SP2.. i din SP2 CD sinns det en fil som heter xxxxxxx.sp2 (xxxxxxxx vet ej vad det ska vara med tror det är windows) radera den och seom du kan installera.. då ska du inte änns ha SP1 utan en helt Windows XP Cd skiva utan nån SP på den.. SP3 är ett måste enligt mig.. om du vill ja SP3 på din CDskiva rekomenderar jag att du gör det med Nlite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du kan avinstallera SP2.. i din SP2 CD sinns det en fil som heter xxxxxxx.sp2 (xxxxxxxx vet ej vad det ska vara med tror det är windows) radera den och seom du kan installera.. då ska du inte änns ha SP1 utan en helt Windows XP Cd skiva utan nån SP på den.. SP3 är ett måste enligt mig.. om du vill ja SP3 på din CDskiva rekomenderar jag att du gör det med Nlite.

Okej morno får tacka för svaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte förstår dig helt fel så menar du om man kan avinstallera sp2 i efterhand om du installerat XP från en skiva som har sp2 integrerat?

I så fall är svaret nej det kan du inte, ett sp som är slipstreamat på en installations skiva går inte att avinstallera i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det menar jag inte.. jag menar att OM du KOLLAR i CDn så inns det dereckt när du öppnar CDn så ser du Windows.SP2 för SP2 och .SP1 för SP1 och .SP3 för SP3.. du raderar bara .SP filen ifrån CDN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...