Gå till innehåll

Win 7 på nybygge!


Silenz

Recommended Posts

Fråga

En kompis till mig ska bygga ny dator.

Kan han då installera Win 7 RC på den eller måste han köpa ett nytt operativ först?

Eller kan han verifiera med skivan från Fujitsu Siemens som han har Xp sen förut på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga

En kompis till mig ska bygga ny dator.

Kan han då installera Win 7 RC på den eller måste han köpa ett nytt operativ först?

Eller kan han verifiera med skivan från Fujitsu Siemens som han har Xp sen förut på?

Han kan installera Win 7 RC utan att köpa en annan licens först. Bättre att han sparar pengar tills den kommer skarp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan installera Win 7 RC utan att köpa en annan licens först. Bättre att han sparar pengar tills den kommer skarp

Javisst men därför är min fråga går det då? Alltså installera Win 7 Rc på ren disk (ny)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis som kinget skriver, det är att alltid rekommenderat att installera Windows på en ren disk, det minimerar risken för strul. Och på en modern dator vill jag absolut rekommendera Windows 7, jag tycker det är helt underbart jämfört med Windows 3, 95, 98, me, xp, vista. Är det 4GB minne eller mer i burken så bör han välja 64bit versionen. Och föresten, Windows 7 finns ju än så länge bara på engelska så han är beredd på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...