Gå till innehåll

CIS blockerar webbhotellet för min e-post


Recommended Posts

Efter formateringen och ominstallationen av XP har jag försökt få igång min privat mail.

Utgående post funkar bra, men inkommande... hamnar i webbhotellets webbmail.

Upptäckte till slut att det är CIS som blockerar webbhotellets IP till port 110.

Hur ska jag "ruska om" CIS, hur hindrar jag dessa blockeringar?

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går till Firewall, Advanced, Network Security Policy, letar reda på programmet i fråga, trycker på Remove, och därpå OK, löser det problemet? (Tillåt sedan nödvändiga förfrågningar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går till Firewall, Advanced, Network Security Policy, letar reda på programmet i fråga, trycker på Remove, och därpå OK, löser det problemet? (Tillåt sedan nödvändiga förfrågningar.)

Hej JoWa!

Tack för svaret!

Lite osäker igen, vilken av dessa?

post-1531-1242062798_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ta bort båda IncrediMail. ;) Du kan sedan välja Email Clients, eller bara Allow

Tog bort båda och sen blev inget kvar att välja.

Nä, ingen ändring. Testmailet hamnade i webbmail, båda Incredimail är igen synliga och raddan av webbhotellets blockerad IP växer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då du använder IncrediMail första gången efter att ha tagit bort befintliga regler, får du väl minst en “Firewall Alert”, där du kan välja Allow, eller Treat this application as Email Client?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då du använder IncrediMail första gången efter att ha tagit bort befintliga regler, får du väl minst en Firewall Alert, där du kan välja Allow, eller Treat this application as Email Client?
använder IncrediMail första gången
Hur menar du, förstår nog inte riktigt. Menar du att jag ska skicka ett mail därifrån?

Dit kan jag inte skicka, de blir ju blockerade och hamnar i webbhotellets webbmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte IncrediMail som spärras (som syns i Firewall, Common Tasks, Firewall Events)? Det program som syns där skall du ta bort reglerna för, och försöka igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte IncrediMail som spärras (som syns i Firewall, Common Tasks, Firewall Events)? Det program som syns där skall du ta bort reglerna för, och försöka igen.

Nä, det är inte IncrediMail som spärras, utan webbhotellets IP (egentligen två olika) Jag har haft kontakt idag med webbhotellet, och IP:n är deras.

CIS spärrade ju inte dom tidigare (före ominstallering av Windows) och några frågor har jag inte fått från CIS, ser bara nästan kilometerlång radda blockerade IP på Common Task > View Firewall Events, blockerar med ca 5 minuters mellanrum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog förtydliga mig:

Jag använder inte mail från min ISP utan från ett webbhotell.

Och när man konfigurerar första gången e-postklient, då måste man ange både POP3 server och SMTP. Därav kommer till bilden webbhotellets IP som blockeras i IncrediMail av CIS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ominstallera, endast några timmar innan 3.9 kommer

Kommer 3.9 nu?

Har inte haft tid läsa någon information öht av något. Har kämpat nästan 2 veckors tid med problemen jag fick när jag installerade W7. Och mycket återstår med denna dator efter formateringen och ominstallationen av XP för att få allt i ordning.

Tack för info om ny version, då vet jag hålla ögonen öppna ;)

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...