tub Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 jag har nyss installerat Opera 9.64 på min xpburk och och den fungerar väldigt bra enda problemet är att jag inte kan hitta något sätt att radera en felaktigt inskriven adress i adressfältet finns det något sätt att göra det utan att radera allt tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Inte vad jag kan se. Det går endast att tömma hela historiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 I Firefox kan man när den felaktiga adressen visas i "auto-historik-menyn som poppar fram under adressfältet" flytta till den med pil upp/ner och när man har den markerad trycka på SHIFT+DEL tror jag det är så raderas den ur historiken. Det kanske funkar i Opera också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Verktyg, Historik, leta fram adressen och ta bort den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted May 11, 2009 Author Share Posted May 11, 2009 Verktyg, Historik, leta fram adressen och ta bort den! funkar inte en felaktig adress syns inte i historiken mycket störande tycker jag för en annars bra webbläsare tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Hm? Jag testade med ww.nacka.se, som är fel (Fel! Kunde inte hitta servern). Den syns i historiken och kan tas bort. Kanske en nyhet i Opera 10? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted May 11, 2009 Author Share Posted May 11, 2009 mycket skumt även om jag tar bort legitima adresser ur historiken så finns finns adressen kvar i adressfältets rullgardinsmeny sängen väntar så godnatt tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 mystiken tätnar hittade den här sidan http://operawatch.com/category/news/opera-tutorial långt ner på sidan men jag får det inte att funka så nu skall jag prova att installera en annan version tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted May 14, 2009 Author Share Posted May 14, 2009 äntligen har jag kommit underfund med hur man tar bort en oönskad adress från adressfältet en liten guide gå till C:\Documents and Settings\DITT EGET\Application Data\Opera\Opera\profile och öppna typed_history.xml jag använde wordpad och markera detta före efter lite omständigt men det fungerar ialla fall tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted May 14, 2009 Share Posted May 14, 2009 Det jag skrev om hur man gör i Firefox funkade alltså inte i Opera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted May 14, 2009 Author Share Posted May 14, 2009 Det jag skrev om hur man gör i Firefox funkade alltså inte i Opera? tyvärr inte för det hade nog varit betydligt enklare tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts