Raven_Crystal Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Kan man stänga av felmeddelanen i Vista? Typ som man gjorde i Windows XP ni vet. Efter att ha stängt av Windows Defender i msconfig så kommer det upp ett felmeddelande varenda gång man loggar in att Windows Defender inte körs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Kör Msconfig, och kryssa ur Defendertjänsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raven_Crystal Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 Kör Msconfig, och kryssa ur Defendertjänsten. Det är ju precis det jag har gjort i msconfig/tjänster bocka av Defender och när jag gjorde det så får jag upp ett felmeddelande att Windows Defender inte körs varje gång jag loggar in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Det är ju precis det jag har gjort i msconfig/tjänster bocka av Defender och när jag gjorde det så får jag upp ett felmeddelande att Windows Defender inte körs varje gång jag loggar in. Det räcker inte.... du måste stoppa och inaktivera Defender i "Tjänster"... Kontrollpanelen/Administratonsverktyg/Tjänster. Edit: Möjligen kan man ställa "Manuellt" som startmetod.... om man vill kunna starta och skanna manuellt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raven_Crystal Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 Det räcker inte.... du måste stoppa och inaktivera Defender i "Tjänster"... Kontrollpanelen/Administratonsverktyg/Tjänster.Edit: Möjligen kan man ställa "Manuellt" som startmetod.... om man vill kunna starta och skanna manuellt! Den va satt som "Inaktiverad" under Kontrollpanelen/Administrationsverktyg/Tjänster Så jag satte den på "Manuellt" nu istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Den va satt som "Inaktiverad" under Kontrollpanelen/Administrationsverktyg/Tjänster Så jag satte den på "Manuellt" nu istället. Starta då Defender, och gå till "Verktyg"... där stänger du av schemaläggningen, realtidsskydd m.m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts