Gå till innehåll

3 mobilt bredband?


Gabriel

Recommended Posts

Hej!

Har nyligen installerat Windows 7 RC och även skaffat mobilt bredband från 3.

Får varken modemet Hauwei E220 eller mjukvaran att fungera?

Är det någon som själv har det eller vet om det finns någon lösning på det hela?

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa detta imorgon, tack.

Men om det nu inte skulle fungera, är det möjligt att installera mjukvaran i XP-Mode och köra det den vägen?

Hmm, nya Virtual PC har ju faktiskt stöd för USB-enheter men om du får igång anslutningen i XP Mode så innebär det att den anslutningen körs i den virtuella XP-maskinen. Du kommer alltså att ha internet i den burken men jag är tveksam till hur det skulle gå att få det att fungera i Windows 7 via XP Mode.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du uppdaterat programvaran i modemet? Finns nedladdningar på tres hemsida.

Den gamla versionen fungerar inte med den nyaste flashplayer och den lite äldre fungerar inte ens med vista. Och därmed inte windows 7.

Mitt fungerar fint, jag har dock nya e180. Men min gamla e220 fungerar också. fast utan den högre hastigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vet inte om detta är aktuellt för dig, men jag hjälpte en bekant med en Vista-laptop, som inte fick ett 3G-modem från Telenor att fungera. "Hittar inte USB-modem" blev felmeddelandet.

Problemet löstes genom att avinstallera ett faxmodem som fanns i datorn och sedan installera 3G-modemet, om det finns flera modem installerade, så måste sannolikt alla avinstalleras. Om man vill kan man sedan installera om de avinstallerade modemen.

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från 3's hemsida.

Windows Vista?

E220 blir kompatibelt med Windows Vista (endast 32 bit) när du uppgraderar det till 7,2 Mbit/s.

OBS! Uppgraderingen måste göras på en dator som har XP eller Win2000 som operativsystem.

Kan det vara så att problemet är att jag har 64bit av Windows 7 installerad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...