Gabriel Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Hej! Har nyligen installerat Windows 7 RC och även skaffat mobilt bredband från 3. Får varken modemet Hauwei E220 eller mjukvaran att fungera? Är det någon som själv har det eller vet om det finns någon lösning på det hela? Tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Klicka på nätverksikonen i nedre högra hörnet och se om din mobila anslutning dyker upp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted May 11, 2009 Author Share Posted May 11, 2009 Mobila anslutning? Jag får fram det vanliga Network and Sharing Center. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Installeras drivrutinen korrekt? Windows 7 ska ha integrerat stöd för mobila anslutningar utan att du behöver använda programmet som följer med, därav frågan om det dyker upp något i listan över tillgängliga nätverk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted May 11, 2009 Author Share Posted May 11, 2009 Jag får inte upp någonting? Det står att drivrutinerna är installerade och att hårdvaran ska fungera samt att usb modemet blinkar m.m... Men ingenting vill hända. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 På länken nedan hittar du en mängd felsökningstips direkt från teamet bakom mobila bredband i Windows 7: http://blogs.technet.com/teammb/archive/20...-windows-7.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 På länken nedan hittar du en mängd felsökningstips direkt från teamet bakom mobila bredband i Windows 7:http://blogs.technet.com/teammb/archive/20...-windows-7.aspx Starta programmet som ligger i modemet. (i utforskaren) Där finns drv för att få det att fungera. Sen måste du starta om datorn med modemet isatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted May 11, 2009 Author Share Posted May 11, 2009 Ska testa detta imorgon, tack. Men om det nu inte skulle fungera, är det möjligt att installera mjukvaran i XP-Mode och köra det den vägen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Ska testa detta imorgon, tack.Men om det nu inte skulle fungera, är det möjligt att installera mjukvaran i XP-Mode och köra det den vägen? Hmm, nya Virtual PC har ju faktiskt stöd för USB-enheter men om du får igång anslutningen i XP Mode så innebär det att den anslutningen körs i den virtuella XP-maskinen. Du kommer alltså att ha internet i den burken men jag är tveksam till hur det skulle gå att få det att fungera i Windows 7 via XP Mode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
izon Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Har du uppdaterat programvaran i modemet? Finns nedladdningar på tres hemsida. Den gamla versionen fungerar inte med den nyaste flashplayer och den lite äldre fungerar inte ens med vista. Och därmed inte windows 7. Mitt fungerar fint, jag har dock nya e180. Men min gamla e220 fungerar också. fast utan den högre hastigheten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Hej! Vet inte om detta är aktuellt för dig, men jag hjälpte en bekant med en Vista-laptop, som inte fick ett 3G-modem från Telenor att fungera. "Hittar inte USB-modem" blev felmeddelandet. Problemet löstes genom att avinstallera ett faxmodem som fanns i datorn och sedan installera 3G-modemet, om det finns flera modem installerade, så måste sannolikt alla avinstalleras. Om man vill kan man sedan installera om de avinstallerade modemen. /Sir_N Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 Tack för alla svar, jag ska testa allt när jag kommer hem idag. En fråga till izon bara, jag har varit inne på 3's hemsida men hittar ingenstans där man kan ladda ner från dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 http://www.tre.se/templates/Sporg3_03.aspx?id=31707 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 Från 3's hemsida. Windows Vista? E220 blir kompatibelt med Windows Vista (endast 32 bit) när du uppgraderar det till 7,2 Mbit/s. OBS! Uppgraderingen måste göras på en dator som har XP eller Win2000 som operativsystem. Kan det vara så att problemet är att jag har 64bit av Windows 7 installerad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 Tack för alla svaren, detta är nu löst! Jag ladda ner uppdateringen till modemet från 3's hemsida och sedan rullade allt på fint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Tack för alla svaren, detta är nu löst!Jag ladda ner uppdateringen till modemet från 3's hemsida och sedan rullade allt på fint. Skönt att höra! Fick du igång det med 3-progammet eller direkt via "anslutningar" i Windows 7? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel Posted May 12, 2009 Author Share Posted May 12, 2009 Kör direkt via "anslutningar" i Windows 7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts