rail Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Kör Windows 7 RC via Virtual PC. Det hittar inte mitt ljudkort (Soundblaster LIVE 5.1) eller mitt grafikkort (ATI Radeon X1600) Så jag har inget ljud och grafikrutinen är "Standard VGA adapter", vilket innebär att jag inte kan ändra skärmupplösningen till 1440X900 widescreen. Finns det någon lösning? Kommer det bli så här också om jag installerar den skarpa versionen på min PC? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Har du kört Windows update? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Kolla efter drivrutiner på Windows Update. Stöd för hårdvara är sådant som förbättras hela tiden och jag gissar att du om drivrutin inte finns på Windows Update kan hitta drivrutin för ATI-grafiken på deras hemsida. Däremot är det nog värre med det rätt gamla Soundblaster Live-kortet. Men finns det fungerande Vista-drivrutiner så kan du köra på dessa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rancor Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 men... VirtualPC tillåter väl inte direktkommunikation mellan gäst och värd så att jag kan använda min hårdvara transparent i den virtualiserade miljön?! // rancor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Jag läste snabbt och fel och missade den vitala delen att det körs i Virtual PC. Installera i sådana fall "Virtual Machine Additions" från Actionmenyn så bör det lösa sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts