Gå till innehåll

svenska språket windows 7 finns nu


ajdee

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Gäst Lasseska
hur ska man kunna installera detta Svenska Språkpaket i Windows 7 RC Build 7100?

//DAson

Står i denna tråd hur du installerar. sid. 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som märkt något uppbenbart ovanligt efter installation av det "svenska språkpaketet"?

Är det svenska språkpaketet släppt av Microsoft? Om det inte är det så känns det osäkert om det är _rent_ från otyg och andra otrevligheter.

xpna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou
Är det svenska språkpaketet släppt av Microsoft?

Nej Microsoft har inte släppt ut detta svenska språkpaket.

Som alltid/ofta så är det någon/några som har läckt.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej Microsoft har inte släppt ut detta svenska språkpaket.

Som alltid/ofta så är det någon/några som har läckt.

MVH/Malou

Är källan säker?

Om inte så borde användare starkt avrådas från att installera något så osäkert som ett språkpaket med stavfel. Bara sidan det är släppt på luktar skunk.

xpna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kanske skumt, men jag har det på en virtuell installation och ska kolla om jag hittar några stavfel. Installerade det häromdagen på prov och kan ju närsomhelst ta bort den virtuella disken och köra in orginalinstallationsfilen igen, om det visar sig innehålla något konstigt, men som sagt, har inget märkt ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att översättningen är långt ifrån klar och en hel del är inte översatt i det språkpaket som nu läckt ut. Det vore faktiskt bra för alla om ni som hittar fel och inte är med i svenska betaprogrammet för Windows 7 rapporterar stavfel och andra språkliga fel i den här tråden, så att vi kan rapportera detta till Microsoft så att det åtgärdas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu kollar runt i Windows 7 RC1 7100 efter att jag installerade språkpaketet och kan inte hitta några stavfel. Jag såg någon fras på engelska i går, men kan inte hitta något sånt idag, så är läget just nu, med andra ord, allt verkar perfekt översatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att översättningen är långt ifrån klar och en hel del är inte översatt i det språkpaket som nu läckt ut. Det vore faktiskt bra för alla om ni som hittar fel och inte är med i svenska betaprogrammet för Windows 7 rapporterar stavfel och andra språkliga fel i den här tråden, så att vi kan rapportera detta till Microsoft så att det åtgärdas.

Tja Stenis, i kontrollpanelen heter det "remote app och fjärrskrivbordsanslutningar" och det är väl inte ren svenska...

Sen står det "speech recognition" fortfarande vid hjälpmedlet röst-igenkännande.

Annars verkar merparten av svenska språkpaketet nära målet och fungerar utmärkt på min 7-64 rc testuppsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Stenis, i kontrollpanelen heter det "remote app och fjärrskrivbordsanslutningar" och det är väl inte ren svenska...

Sen står det "speech recognition" fortfarande vid hjälpmedlet röst-igenkännande.

Annars verkar merparten av svenska språkpaketet nära målet och fungerar utmärkt på min 7-64 rc testuppsättning.

RemoteApp är ett varumärke så det lär aldrig översättas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, men som sagt, det saknas översättning på många ställen men det kommer att översättas om det inte redan är gjort internt :)

Jag är lugn, det kommer nog att vara på plats innan RTM...

BTW så har jag hela kvällen kollad på NASA-TV och sett en sex timmars "spacewalk" var två killar har mekad med Hubble-teleskopet, skitspännande faktisk, inte utrymme för så många misstag i den miljön...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade också några fraser på engelska i kontrollpanelen. Man är så van vid engelska, att man blir lite blind på det, när man sitter och glor efter just detta, om det är på svenska eller engelska. För mig duger engelska gott. Men det ska naturligtvis i slutändan vara helt översatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den svenska versionen av Windows 7 RC är inte till 100% översatt ännu.

Om du hade läst de två inläggen före mitt så hade du förstått mitt inlägg bättre.

Jag är fullt medveten om att det är ett tidigt språkpaket som används och att allt inte är översatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att översättningen är långt ifrån klar och en hel del är inte översatt i det språkpaket som nu läckt ut. Det vore faktiskt bra för alla om ni som hittar fel och inte är med i svenska betaprogrammet för Windows 7 rapporterar stavfel och andra språkliga fel i den här tråden, så att vi kan rapportera detta till Microsoft så att det åtgärdas.

Ej översatt

Kontrollpanelen/Nätverks- och delningscenter/Ändra avancerade inställningar för delning/

Scrolla ner till

File sharing connections - hela avsnittet på engelska

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...