Gå till innehåll

Betatest Office 2010


Recommended Posts

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Har precis fått ett mail från Microsoft med inbjudan till Office 2010. Någon annan som också har fått det?

Jag fick ett negativt svar från Microsoft. Men det kommer säkert en publik beta som man kan testa så småningom. Men först måste jag nog komma överens med Office 2007. Är än så länge tryggast med Office 2003.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att installera just nu... fick inbjudan via Connect...

Onlineinstallation och änsålänge så har det kommit upp en ny mapp i startmenyn... Microsoft Office Virtual?... grr... hoppas inte jag gett mig in på något utan att läsa allt det finstilta.

Hoppas att Office 2007 kan ligga kvar samtidigt...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått inbjudan till 'Office 2010 Technical Preview' eller 'Office 2010 Technical Beta'?

Technical Preview.

Frågan är hur mycket vi kan diskutera detta här?

Diskussionsgrupperna finns på Connect, eller på betanews.microsoft.com

Enligt Microsoft så är det helt okej:

The Office 2010 clients have been publicly disclosed and are not under a confidentiality obligation. You are free to talk about the Office 2010 client build as you wish.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det är rätt buggigt i dagsläget. Jag gillar dock många av de nya funktionerna i Outlook, exempelvis MailTips och ignorera konversation men framför allt "backstage view" (som är vyn när du klickar på "office"-knappen i övre vänstra hörnet.

Om det nu är så buggigt så undrar jag bara; är det värt att ladda ner? Fick min inbjudan idag, men jag vet inte om den är värd att utvärdera om den nu är så buggig tänkte jag. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu är så buggigt så undrar jag bara; är det värt att ladda ner? Fick min inbjudan idag, men jag vet inte om den är värd att utvärdera om den nu är så buggig tänkte jag.

Det är just det man deltar i betatest för, alltså att rapportera hittade buggar. :)

Jag har också fått en inbjudan, men inte kört igång ännu.

Redigerad av Japanmannen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta fungerar ju trots allt och det går alltid att avinstallera om man känner för det.

Om man jämför KÄNSLAN mellan Office 2003 och 2007 å ena sidan och Office 2010 vad är era uppfattningar så här långt? Vad jag förstår så har det nya utseendet från 2007 helt implementerats i nya 2010. Själv är jag bortkommen i den nya layouten i 2007 men jag tror att det är mest en tillvänjning. Har jag rätt?

SÅ: är steget från 2003 till 2010 stort och avskräckande vad gäller layout och placeringen av menyalternativen säg t.ex. för Word och Excel?

Och hur är det mellan 2007 och 2010?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gränssnittet i Office 2010 är precis som du säger helt "ribbon"-baserat men det är bara positivt då det ger ett konsekvent gränssnitt. Skillnaden är ändå inte så stor om man ska gå direkt från 2003, då spelar det egentligen ingen roll om det är 2007 eller 2010 eftersom ribbon-gränssnittet redan finns i de mest använda produkterna i Office 2007.

Det är däremot en ganska stor omställning och det tar ett tag att vänja sig vid de nya menyerna, men efter ett tag så inser man att det har blivit enklare att hitta eftersom allt är mer logiskt uppbyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just det man deltar i betatest för, alltså att rapportera hittade buggar. :)

Jag har också fått en inbjudan, men inte kört igång ännu.

Självklart är det så... men för egen del hänger det sig stup i kvarten. Ska titta närmare på det de närmaste dagarna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Kan störa mig på att i Outlook kan det där det är blåmarkerat på bilden kan stå i grönt att det är ett mail som skickas fastän det är tomt.

Förresten kan man ändra bakgrundsfärgen till annat än grått

post-9713-1253187976_thumb.png

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Håller på att installera just nu... fick inbjudan via Connect...

Onlineinstallation och änsålänge så har det kommit upp en ny mapp i startmenyn... Microsoft Office Virtual?... grr... hoppas inte jag gett mig in på något utan att läsa allt det finstilta.

Hoppas att Office 2007 kan ligga kvar samtidigt...

Mange

Verkar som man inte kan ha kvar Office 2007, kom endast upp "Upgrade" för mig när ja skulle testa :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sett har man tidigare kunnat köra alla Office-program parallellt utom Outlook. Dvs man kan köra Word 2003 och Word 2007 parallellt. Jag vet inte hur det är med Office 2010 men med tanke på att det inte ens är i betaversion ännu så är det sannolikt något som kommer att ändras och i slutliga versionen gissar jag att samma sak gäller som tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...