Gå till innehåll

När släpps Vista Service Pack 2?


Lasse B

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Vet någon när servicepack 2 kommer att släppas till Vistan ????

LB

Redigerad av Malou
Rubriken förtydligad: Tråden flyttad till => Windows Vista > Service Pack 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den engelska versionen är klar och finns sedan några veckor att ladda ner för användare med TechNet-konto. Gissningsvis kommer SP2 att släppas till allmänheten innan maj månads slut.

Du skrev något tidigare tror jag att innan man skullle ladda ner 2 an så skulle det komma en fil som man tog bort tidigare uppdateringar med ???

Eller är det något jag har drömt om ??? Eller var det något annat som det handlade om när det gäller 2 an.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev något tidigare tror jag att innan man skullle ladda ner 2 an så skulle det komma en fil som man tog bort tidigare uppdateringar med ???

Eller är det något jag har drömt om ??? Eller var det något annat som det handlade om när det gäller 2 an.

LB

Yes, när du har installerat SP2 kör du kommandot "compcln.exe" varpå alla tidigare uppdateringar tas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, när du har installerat SP2 kör du kommandot "compcln.exe" varpå alla tidigare uppdateringar tas bort.

Hur kör man det,vad hittar man det, kommer det efter det att 2 an har kommit in ???

Vill bara förbereda mig på vad som händer, är lite ovan med vistan, men det funkar bra än så länge.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kör man det,vad hittar man det, kommer det efter det att 2 an har kommit in ???

Vill bara förbereda mig på vad som händer, är lite ovan med vistan, men det funkar bra än så länge.

Lasse B

Du söker upp "cmd.exe" i startmenyns sökfält och högerklickar det och väljer "Kör som administratör". Sedan skriver du "compcln" och trycker Enter. Klart! Notera att du inte kan avinstallera SP2 efter detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du söker upp "cmd.exe" i startmenyns sökfält och högerklickar det och väljer "Kör som administratör". Sedan skriver du "compcln" och trycker Enter. Klart! Notera att du inte kan avinstallera SP2 efter detta.

Tackar.

Kommer du att skriva något ang detta när det blir aktuellt ????

Är lite ovan med vistan därför alla konstiga frågor.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar.

Kommer du att skriva något ang detta när det blir aktuellt ????

Är lite ovan med vistan därför alla konstiga frågor.

Lasse B

Glömde en sak, kommer servicepack 2 att släppas som en priorirerad uppdatering via uppdate ????

Eller måste man hämta den själv.

Nu var det allt.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde en sak, kommer servicepack 2 att släppas som en priorirerad uppdatering via uppdate ????

SP2 kommer att släppas via Windows Update och dessutom finnas som 'standalone' nerladdning.

Helst vill Microsoft att den vanlige hemmaanvändaren låter Windows Update sköta det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...