Gå till innehåll

Felmeddelande i Åtgärdscenter


Recommended Posts

Hej alla

Jaha, så då kör man Windows 7 RC x64 med svenska språket på en av mina testdatorer och

jag har installerat den senaste versionen av CIS och får följande meddelande i åtgärdscentret.

"COMODO Antivirus är aktiverat men rapporterar status till Windows Säkerhetscenter i

ett format som inte längre stöds. Använd programmets automatiska uppdateringsfunktion

eller kontakta programtillverkaren och be om en uppdaterad vesion av programmet"

Kan också meddela att jag fick samma meddelande när jag testade med den senaste AVG-versionen.

Någon här på forumet som kan förklara innebörden och ge tips om vad som är att göra.

Då det är första gången jag testar CIS måste jag säga att jag verkligen gillar gränssnittet. Stilrent och prydligt,

synd bara att hjälpavsnittet inte är på svenska men det kommer kanske.

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte något du kan göra nu. Bara stänga av i Säkerhetscentret att meddelandet inte visas.

Det är en bugg i CIS, som Comodo håller på att åtgärda, om jag förstått rätt.

LeoniAquila eller JoWa kan säkert förklara närmare.

Ämnet har även diskuterats här:

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?sho...2850&st=480

Ta gärna en titt där. :)

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åtgärdscentret ger en rätt bra förklaring av problemet. Windows 7 använder ett nytt format för statusrapporter, men CIS (och AVG) använder det ”gamla” formatet som används i XP och Vista. Jag har inte sett något om när det nya formatet kan tänkas användas i CIS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åtgärdscentret ger en rätt bra förklaring av problemet. Windows 7 använder ett nytt format för statusrapporter, men CIS (och AVG) använder det gamla formatet som används i XP och Vista. Jag har inte sett något om när det nya formatet kan tänkas användas i CIS.

Tack för svaren JoWa & LionKing

har kollat länken och skall stänga av meddelandet tills vidare

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...