Jump to content

Visual Studio 2010

Recommended Posts

Posted

Utvecklingsmiljön Visual Studio 2010 Beta 1 kom idag för allmän nedladdning men jag måste säga att den bara har varit en grov besvikelse. Jag är redan i konflikt med Microsoftpersonalen om hur usel VS2010 har blivit. Tänkte bara meddela detta eftersom jag snackade om VS2010 innan.

GCC som är motsvarigheten i Linuxvärlden är redan ljusår före VS2010, något som på allvar kan få mig att byta plattform helt och hållet.

Posted
Utvecklingsmiljön Visual Studio 2010 Beta 1 kom idag för allmän nedladdning men jag måste säga att den bara har varit en grov besvikelse. Jag är redan i konflikt med Microsoftpersonalen om hur usel VS2010 har blivit. Tänkte bara meddela detta eftersom jag snackade om VS2010 innan.

GCC som är motsvarigheten i Linuxvärlden är redan ljusår före VS2010, något som på allvar kan få mig att byta plattform helt och hållet.

Först och främst, är det inte lite väl udda att jämföra en compiler suite mot en hel, närmast monolitisk, utvecklingsmiljö?

Utöver det; vad är problemet? Jag har bara märkt förbättringar jämfört med Visual Studio 2008 (t.ex bättre assistans vid utveckling av WPF applikationer).

Posted

Visual Studio 2010 är klart bättre än Visual Studio 2008 men jag är ändå fruktansvärt besviken på vad som finns i 10an. Har kollat på Channel9 sedan CTP-tiden och hört hur bra Visual Studio 2010 ska bli. Nu, 6 månader senare, ser jag inte en enda förbättring i C++ sedan CTP!

Vad är lixom deras problem? Budget? Skulle inte tro det. GCC som utvecklas gratis ligger ljusår före Visual Studio 2010 när det kommer till C++. GCC har fullt stöd för hela C++0x-biblioteket (det som är bestämt) mutex, thread & condition_variable - allt smaskigt.

Microsoft har bara brytt sig om att implementera deras concurrency-bibliotek och vad som behövs för att använda det; lambdas, men resten har dom skitit fullständigt i (hela jävla standarden är oimplementerad). Faktum är att där inte finns en enda headerfil till C++0x, så det är omöjligt att utveckla C++0x. Minst sagt uselt av Microsoft då dom har pengar att implementera hela C++0x på typ 24 timmar om dom hyrde in 500 duktiga kines-programmerare som fixade det åt dem, men nej nu har det gått 6 månader och inget har hänt och jag tror inte dom kommer göra något mer till RTM.

• 2 years later...
Guest opensource
Posted

Bättre sent än aldrig:

What's New for Visual C++ in Visual Studio 11 Developer Preview

Improved C++11 Standards Support

Support for new headers <atomic>, <chrono>, <condition_variable>, <filesystem>, <future>, <mutex>, <ratio>, and <thread>.