Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Startade min bärbara igår och plötsligt så hade alla mina kontakter försvunnit från Messenger!Har kört med senaste versionen ett tag utan problem. Stängde av datorn efter att ha chattat på morgonen, på eftermiddagen så var det så här helt plötsligt.Hämtade en äldre version och då fungerade det perfekt! Är det ngn som vet vad versionen heter innan Messenger 2009? okej den kanske heter 8.5 men sen finns deni flera versoner också, 8.5 125.5432 som exempel. Frågan är hur jag ska få detta att fungera igen? Anders

Redigerad av Malou
Tråden flyttad till => Windows Live-program och tjänster:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag har kört den illa beryktade nyaste versionen av Messenger ett bra tag fast "inte så ofta", dvs det kopplas inte upp mot I-net med automatik utan jag kopplar in det då jag "vill kolla". I förrgår hängde hela burken direkt då messenger kopplades in på I-net. Tillfälligt fel tänkte jag & gjorde tvångsavstängning & startade om burken. Detta hände 3 ggr på raken. Reparation enl hjälpen fanns helt enkelt inte (Lägg till & ta bort pgm & Avinst messenger & sedan välja Reparation. Rep fanns inte utan det avinstall & tanka hem på nytt. Har funkat sedan dess (2 -3 ggr inkopplad sedan dess).

Har både läst & hört rätt mycket klagomål av alla sorter & de flesta verkar vilja ha den äldre 8.5.xxxx tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ännu ett alternativ till Windows Live Messenger som kanske kan tilltala någon... det är Open Source-varianten aMSN!

Jag har testat den några månader och måste säga att den uppför sig ypperligt väl! Har inte stött på något krångel överhuvudtaget. Går att använda både som installerad och portabel. Reklam och allt annat jox som kommer med WLM är självklart bannlyst. Det finns däremot en hel del skins och plugin för den som så önskar!

http://www.amsn-project.net/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så OlleBull du menar att Pudelius bara inbillar sig att han/hon har problem?

Finns inte senaste WLM att ladda ner direkt från Microsoft? Varför länka till tredjepartsidor där man riskerar att få trojaner o grejer i det man laddar ner?

Själv har jag använt Pidgin ett tag och det funkar väldigt bra förutom att meddelandena ibland dyker upp ett par dagar efter att de skickats. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nicklas!

Jag tog bort länken, om den nu var farlig.

Klart jag fattar att man kan få problem med program. Problemen uppstår ofta om man håller på och backar och installarar om ett program, från en nyare version och det finns rester kvar i systemet. Man måste då se till att det inte finns några rester kvar som kan störa.

Jag städar alltid manuellt och alla program lämnar alltid kvar något.

Och så använder jag CCleaner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet du har med din Messenger 2009 är att något blivit fel i den på datorn cachade kontaktlistan.

Och det fungerar i tidigare versioner eller aMSN eftersom dessa inte läser informationen från samma plats.

Senaste versionen är: 2009 (14.0.8064.206)

Prova tömma följande mappar:

%userprofile%\Contacts\Your Messenger email address

%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Live\Contacts\Your Messenger email address

och se om inte kontakterna laddas om i wlm9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...