Gå till innehåll

Några frågor om XP mode


CGD

Recommended Posts

Jag harnu kört XP mode ett tag och det verkar fungera någorlunda OK. Mycket diskköra blir det men jag använder inte helt nya diskar utan har en Maxtor 9 160 GB och en Maxtor 10 200 GB.

Men programmen som jag installerar i XP mode vart tar de vägen. Jag har inte kunnat hitta dem på hårddisken. Jag märkte också att jag måste installera mitt säkerhetsprogram, NIS 2009, även i XP mode. Blir det då två upplagor utav samma program som ligger ock kör samtidigt? Tydligen måste jag också köra både XP och Windows 7 gentemot Windows update. Ja även NIS måste uppdateras i både XP och Sjuan. Hur gör Symantec? Räknar de det som en eller två datorer.

Jag har också fått något fel vid inskrivningen här. Det går inte att lägga till en bokstav mitt i ett ord. Istälet för att läga till skrivs något över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom XP mode datorn är en helt egen dator så måste du ha egna licenser för allt på den. Samma sak gäller update eftersom det är två åtskillda windowsinstallationer.

Allt som lagras i Xp datorn hamnar på vhd hårdisken som tillhör XP maskinen.

Programmen som ligger i "All user" i startmenyn länkas sedan genom in genväg som startar upp XP datorn. Antar att detta svara på din fråga om vart programmen tar vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj då. Ursäkta såg inte att det var två olika trådar. Blandade väl ihop dem med alla olika fönster i Windows 7 både med och utan XP mode igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...