Gå till innehåll

SP2 för Vista nu klart även på svenska


Recommended Posts

Vad kostar en prenumeration på TechNet?

Finns både x86 och x64, samt finns slipstreamade versioner av Vista SP2?

När jag skaffade det gick det lös på 4000 plus moms om jag minns rätt. Både x86 oxh x64 finns som fristående nedladdning men det finns ännu inget slipstreamat media för svenska Vista (ännu). Slipstreamat media med SP2 finns för engelska Vista dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skaffade det gick det lös på 4000 plus moms om jag minns rätt.

Kan jag som privatperson köpa en prenumeration, eller gäller det bara registrerade företag?

Har du någon länk till där jag kan köpa? Lyckas inte hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slipstreamat media med SP2 finns för engelska Vista dock.

Laddar ner den med SP2 slipstreamade versionen från 11 maj...

Vad mycket godsaker det finns att ladda ner från TechNet, t.ex. 'Windows for Workgroups 3.11' men tyvärr bara engelsk version. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis, gör du något olagligt om du laddar hem svenskt sp2 och gör de tillgängligt här på hemsidan? Om inte så lägg gärna ut så vi andra med vista får ta del av kakan :D

Olagligt vete fåglarna men det strider antagligen mot eller annat licensavtal eller avtal för TechNet. Dessutom skulle det dra alldeles för mycket bandbredd för sajten, då den är begränsad. Min gissning är att SP2 dyker upp inom en mycket snar framtid på Download Center.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, den kommer till Windows Update, antagligen inom ett par månader. Den lär komma inom kort till Microsoft Download Center för manuell nedladdning och installation.

Meddela gärna när SP2 kommer till Microsoft Download Center.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jo även jag har nappat på detta underbara erbjudande att få ta del av Microsoft hela utbud rörande operativsystem, office mm. Alltså ett helt år med Technets alla fördelar för endast 3320 sek inkl. moms känns som billigt i sammanhanget. Detta tack vare en svensk före detta Microsofts Evangelist's blog där han publicerar en kod som ger ca 20% rabatt, gäller t.o.m. 09-06-30, vid ett nytt eller en förlängning av abonnemanget.

Så nu är det bar att ta hem "Vista SP2 all language" och allt annat som finns tillgängligt :D.

P.S. eftersom jag inte vet om jag bryter mot forum regler eller så publicerar jag inte länken till bloggen eller själva koden :blink: , det är bara att söka själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo även jag har nappat på detta underbara erbjudande att få ta del av Microsoft hela utbud rörande operativsystem, office mm. Alltså ett helt år med Technets alla fördelar för endast 3320 sek inkl. moms känns som billigt i sammanhanget. Detta tack vare en svensk före detta Microsofts Evangelist's blog där han publicerar en kod som ger ca 20% rabatt, gäller t.o.m. 09-06-30, vid ett nytt eller en förlängning av abonnemanget.

Så nu är det bar att ta hem "Vista SP2 all language" och allt annat som finns tillgängligt :D.

P.S. eftersom jag inte vet om jag bryter mot forum regler eller så publicerar jag inte länken till bloggen eller själva koden :blink: , det är bara att söka själv.

Självklart är det tillåtet att posta länkar till andra bloggar eller sajter.

Jag är lite osäker på de exakta reglerna kring TechNet men vill minnas att licenserna endast får användas för testning/utvärdering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är det tillåtet att posta länkar till andra bloggar eller sajter.

Jag är lite osäker på de exakta reglerna kring TechNet men vill minnas att licenserna endast får användas för testning/utvärdering.

När det är dags att ladda ner servicepack 2, har du då lust ( Stenis ) att gå igenom hur man skulle ta bort gamla nerladdade filer, som du vid ett tillfälle skrev om.

Tack på förhand.

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är länken till den föredetta "IT Pro Evangelisten" Michael Anderbergs blog där det finns en "technet promotion code" som ger rabatt på just TechNet Plus abonnemanget. Gå in på sidan och "scrolla" ner till "Supererbjudande på TechNet Plus prenumeration". Eftersom att han inte längre jobbar hos Microsoft kan det bara vara en tidsfråga innan bloggen försvinner så om du är sugen på en TechNet Prenumeration och vill ha den förmånliga rabatten bör du agera nu :) .

http://blogs.technet.com/michand/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Självklart är det tillåtet att posta länkar till andra bloggar eller sajter.

Jag är lite osäker på de exakta reglerna kring TechNet men vill minnas att licenserna endast får användas för testning/utvärdering.

Hej!

Här har ni länken för att ladda ner SP2

<<< LÄNK BORTTAGEN >>>

Den är från MSDN 1.66GB, innehåller både X86 samt X64. Alla 36 språken (inkl svenska)

Installerade själv på alla mina datorer, fungerade utan problem

// Ralf

Redigerad av Stenis
Otillåtna länkar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...