Gå till innehåll

Drivrutin till nVidia nForce 4 SLI Intel Edition sökes


DAson

Recommended Posts

En kompis laddade ned Windows 7 RC x64 åt mig med produktnyckel till allt gick bra med installationen. Och nu till problemet mitt ramminne visas inte i Systemproperties jag vet att jag har 4 GB ram men dem syns inte dem syns i DxDiag såg jag. Kollade i System och där är nog problemet för SM Bus Controller är inte installerade. Har försökt med Moderkortets drivrutinsskiva utan att lyckas har laddat ned drivrutiner men det funkade inte det heller. Om nån vet vad problemet ligger så snälla hjälp mig.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis laddade ned Windows 7 RC x64 åt mig med produktnyckel till allt gick bra med installationen. Och nu till problemet mitt ramminne visas inte i Systemproperties jag vet att jag har 4 GB ram men dem syns inte dem syns i DxDiag såg jag. Kollade i System och där är nog problemet för SM Bus Controller är inte installerade. Har försökt med Moderkortets drivrutinsskiva utan att lyckas har laddat ned drivrutiner men det funkade inte det heller. Om nån vet vad problemet ligger så snälla hjälp mig.

//DAson

Du behöver drivrutiner till chipsetet. Har du Intels chipset så är det bara att ladda ner från deras hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade ned drivrutinerna du länkade till och installerade dem men inget hände. Bifogar en bild på enheten som inte är installerad.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade Wndows Update men där var uppdateringar till datorn till bl.a. grafikkortet. Kan ju söka sen o se om det finns.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck på Windowsknappen + R, skriv in "devmgmt.msc", Högerklicka på SM Bus Controller, klicka på Egenskaper. Information -> Under egenskap, bläddra till Maskunvaru ID. Sen googlar du på det som kommer upp. Om inte hela, en del av det. Då borde du få svar om vad det är för nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet är fortarande inte löst så jag låter detta va för det är ingen idé att hålla på så då får det vara tycker jag men det är synd att mitt minne inte syns i System Properties, se den bifogade bilden.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här står det när jag försöker söka online efter drivrutiner till SM Bus Controller. Har inte brytt mig om det förrän nu.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt Moderkorts chipset fanns inte med i listan så jag sökte på Google och fann passande drivruitner hoppas att dessa funkar återkommer om det funkade. Moderkortets Cipset heter: nVIDIA nForce4 SLI Intel Edition.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glada nyheter SM Bus Controller problemet löst fann dem rätta drivrutinerna så nu är det lilla utropstecknet borta i Device Manager tack för att ni finns och ha en bra kväll Stenis och alla andra som hjälpt mig.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Nu är det samma sak igen gällande SM Bus Controller men nu i Windows 7 RC Build 7100 x64. Finns det nån möjlighet att hämta hem nForce4 drivrutiner på nVidias hemsida eller nån annanstans men jag tror att jag har en lösning på problemet men det gäller att dem drivrutinerna funkar.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söker drivrutin till ett Gigabyte Moderkort GA-8N-SLI Pro och nVidia kretsen nVidia nForce 4 SLI Intel Edition. Jag är inte så bra på detta så jag hoppas att någon hårdvarukunnig kan hjälpa mig med detta.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...