Gå till innehåll

ESS & NOD32 vs. Windows Vista SP2


Recommended Posts

Bra att känna till för er som kör Eset Smart Security 4 eller NOD32 (v4)! Programmen är inte riktigt kompatibla med SP2 till Windows Vista och Windows Server 2008. En installation av SP2, slår ut realtidsskyddet och brandväggen, vilket resulterar i massor av varningar och röd ikon i systemfältet! På länken nedan finns en enkel förklaring och en "How to", för att komma runt problemet!

http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2254

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att känna till för er som kör Eset Smart Security 4 eller NOD32 (v4)! Programmen är inte riktigt kompatibla med SP2 till Windows Vista och Windows Server 2008. En installation av SP2, slår ut realtidsskyddet och brandväggen, vilket resulterar i massor av varningar och röd ikon i systemfältet! På länken nedan finns en enkel förklaring och en "How to", för att komma runt problemet!

http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN2254

Hmm, konstigt. Jag har inte haft några problem med det. Jag hade några varningar just efter installationen men en omstart av datorn löste de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, konstigt. Jag har inte haft några problem med det. Jag hade några varningar just efter installationen men en omstart av datorn löste de.

Du kanske hade "test mode" påslaget i kombination med auto-update, redan innan? Skulle tro att den går ut och hämtar det som behövs då. Skulle ju förklara varningarna i början också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...