Nicklas Posted June 3, 2009 Share Posted June 3, 2009 Jag har mailat supporten (Crystone) men har inte fått något svar ännu och har såklart även googlat lite utan resultat så jag tänkte att jag provar här också, brukar ju vara snabba svar här. Jag har ett webbhotell Standard hos Neno.se (ägs numera av Crystone) och försökte installera WordPress där. Tankade ner WordPress 2.7.1 på svenska. Ändrade i wp-config.php så databasuppgifterna var rätt (är jag ganska säker på iaf). Skickade upp allt på FTP'n. Körde installen som inte klagade på något. Men när jag sedan klickar för att komma vidare från installen till adminsidan så får jag efter en kort stund följande felmeddelande Connection Interrupted The connection to the server was reset while the page was loading. The network link was interrupted while negotiating a connection. Please try again. Samma sak om jag försöker surfa till bloggens startsida. Jag har kollat databasen via Neno's kontrollpanel / phpmyadmin och den visar att WordPress tabeller har skapats i databasen. Någon som har någon idé om vad som kan vara fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HlK Posted June 3, 2009 Share Posted June 3, 2009 Hej! Testa att installera en äldre version. Ibland kan det vara så att nyare versioner vill ha PHP inställningar som inte alla webbhotell har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted June 3, 2009 Author Share Posted June 3, 2009 Jag testade först att lägga in den engelska 2.7.1 istället men det blev precis likadant. Sedan tog jag en äldre version som du tipsade om 2.5.1 och den fungerade. Men så tyckte jag det var tråkigt att köra en gammal version så jag testade senaste 2.8.2beta och den fungerade också. Men det är kanske dumt att köra beta så funderar på att testa om 2.7.0 fungerar, det är näst senaste final versionen. Så nu har jag kommit igång så jag kan leka lite och lära mig, tackar så mycket för tipset! Fast det vore intressant att veta exakt varför inte just 2.7.1 fungerar så hoppas jag får ett bra svar från supporten snart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts