Jump to content

Internet-anslutning...

Recommended Posts

Hejsan!

Ska gå rakt på sak! Varför sätter IE på "Arbeta offline" läget av sig själv ibland? Händer rätt så ofta av någon anledning.

En annan fråga som jag har är ifall någon vet varför jag måste inaktivera min internet anslutning i några sekunder för att därefter aktivera anslutningen igen för att få internet att fungera? Laptopen startar med en gul triangel runt tray-ikonen för nätverksanslutningar men inaktiverar jag och sedan aktiverat igen försvinner ikonen och jag kan ta mig ut till den stora word wide webben :lol:

/W

Edited by Malou
Tråden flyttad till => Nätverk, internet och bredband:

Hejsan!

Ska gå rakt på sak! Varför sätter IE på "Arbeta offline" läget av sig själv ibland? Händer rätt så ofta av någon anledning.

En annan fråga som jag har är ifall någon vet varför jag måste inaktivera min internet anslutning i några sekunder för att därefter aktivera anslutningen igen för att få internet att fungera? Laptopen startar med en gul triangel runt tray-ikonen för nätverksanslutningar men inaktiverar jag och sedan aktiverat igen försvinner ikonen och jag kan ta mig ut till den stora word wide webben :lol:

/W

Det där problemet uppstår i ver 8 av Internet Explorer. Grunden till sjukdomen heter MS och stavas Microsoft tyvärr. Jag blev galen av det där så jag slängde ut IE8 för sista gången. Den skiten ska inte in i min dator igen.

Vad gäller det andra problemet så kan man testa reparera ansl. En del får problem med anslutningen och i många fall så hjälper det att gå till egenskaperna för resp nätverksanslutning och sedan välja att reparera.

Har aldrig märkt av detta, vare sig på Vista eller på XP och jag kör IE8 på 3 maskiner.

Ni som har problem, vet väl om att det finns portabla versioner av IE7.

Jag har IE 8 och kan inte använda något annat eftersom jag gillar att spela på King.com för andra webbläsare krachar bara för mej när jag är på Kingen,många använder Firefox på Kingen utan problem, för mej funkar det ej, här på forumet har givits bra tips a.n.g webbproblem och gett länkar till bra webbfixare, har testat och hittades 3 fel som jag dock inte fick veta vad som fixades, efter ett tag så samma problem igen...