Wheninrome Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 Jag har en fundering till er alla. wmplayer, dvs Windows mediaspelare automatstartar varenda gång i bakgrunden. Finns ju ingen anledning till att den ska autostarta o sega ner datorn, men hur kan man hitta vad det är som triggar den att starta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted June 8, 2009 Share Posted June 8, 2009 Jag har en fundering till er alla. wmplayer, dvs Windows mediaspelare automatstartar varenda gång i bakgrunden. Finns ju ingen anledning till att den ska autostarta o sega ner datorn, men hur kan man hitta vad det är som triggar den att starta? Om du har Vista och kör någon form att gadget i sidopanelen (som har med Media Player att göra) kan detta vara en orsak. Mvh // Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted June 8, 2009 Author Share Posted June 8, 2009 Om du har Vista och kör någon form att gadget i sidopanelen (som har med Media Player att göra) kan detta vara en orsak.Mvh // Magnus Det var tjänsten "portable device enumerator" som automatstartade mobsync och därmed wmplayer i bakgrunden. Det har att göra med ifall man ansluter en mobil till datorn, för att synca tex, som i mitt fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts