DAson Posted June 9, 2009 Posted June 9, 2009 Undrar en sak på hur många hårddiskar man kan ha i datorn utan att det blir en massa problem. Moderkortet har stöd för både Sata och IDE som jag har. Jag har 3 IDE diskar och en Satadisk. //DAson Quote
Nicklas Posted June 9, 2009 Posted June 9, 2009 Ditt moderkort http://www.gigabyte.com.tw/Products/Mother...GA-8N-SLI%20Pro # 4 x Serial ATA II connector (Bandwidth 3.0Gb/s) # 2 x UDMA ATA 133/100/66 Bus Master IDE connectors Du kan ha en disk på varje SATA och 2 diskar på varje IDE så 4*1+2*2=8 diskar totalt. Utöver det kan du naturligtvis även koppla in ett gäng USB diskar samt sätta i ytterligare ATA/IDE/RAID kontrollers för att koppla in ännu fler diskar. Förmodligen säger din 450W nätdel stopp innan alfabetet tar slut. Quote
DAson Posted June 10, 2009 Author Posted June 10, 2009 Va bra att jag då fick så snabbt svar på denna fråga om hårddiskar. //DAson Quote
Recommended Posts