Jump to content

inga spel funkar

flam3

Recommended Posts

hej

jag har ett stort problem med min data, inga spel som jag installerar vill funka på den

för ca 2 månader sen råkade jag radera 5 spel (devil may cry 4, assassins creed, prince of persia 4 & the two thrones, mirrors edge)

sen orkade jag inte installera om de eller nåt så jag bara tog bort deras strings i registret...

nu funkar endast 2 spel på min data och detta är nog för att jag hade de sen innan... det är wc3 tft & roc och perfet world

jag har frågat runt över allt och gjort allt jag kan för att fixa problemet men kan inte

juste mitt problem är så här:

varje gång jag har installerat ett spel (the withcer, prototype, nya xmen spelet med wolverine)

så går instalationen galant men sen när jag klickar på play blir min skärm svart och nästan startar men sen avbryts det och start fillen raderas

med prototype är det så jag klikar på at starta den sen svar 1 sec sen inget sen öppnar jag C:...../prototype och ser att prototypef.exe är borta... detta händer med the witcher också och hände med mirrors edge också när jag fösökte installera om den, och jag alla andra spel jag har till pc och som jag har lånat för att testa ger samma resultat... snälla hjälp mig. orkar inte formatera om datorn :(

har försökt med dxdiag som ska hjälpa men inget där heller...

lite fakta om den min data:

4gb DDR2 RAM

NVIDIA GeForce 9500 GT (GeForce 9500 GT)

(Video Card Driver Version (DirectX) 6.14.11.8048)har latest directX och har senaste nvidia driver software

AMD Phenom 8450 Triple-Core Processor

motherborad: AMD 740G

soundcard is Realtek HD Audio (ALC662)

(Sound Card Driver Version - 5.10)

DVD-rom

Optiarc DVD RW AD-7200A

Video Card 3D Acceleration - JA

Video HW Transform & Lighting - JA

Vertex Shader Ver. - 3.0

Pixel Shader Ver. - 3.0