Ozzyman Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Nu har jag tröttnat på att "vänta" på service pack 2 till Vista på Svenska!Varför ska vi som inte är engelsk talande "behöva" vänta flera månader innan service packet kommer på "vårt" modersmål?Kan någon tala om det för mig?Jag tycker att det är dåligt av Microsoft att inte kunna (vilja?) släppa alla språk samtidigt vid service pack "släppet"............ Mvh.Ozzyman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Jag tror det ska gå att ta hem som fil från MS nu. Jag väntar lugnt tills det kommer på update. Uppdaterade SP1 tidigare via update och det funkade bra då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Jag förstår frustrationen. Svenska SP2 för Vista finns ännu inte tillgänglig för nedladdning via Download Center men har i flera veckors tid funnits färdigt att ta hem för avtalskunder och exempelvis TechNet. Microsoft fokuserar helt enkelt på att först släppa SP2 för några av de största språken i världen och svenska ingår i våg nummer två tillsammans med 30 andra språk) och allt mellan dessa ska synkas innan den officiella lanseringen sker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Dem här brukar ha koll: http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=604 Enligt dem så borde sp2 wave1 komma om ca 14 dagar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 (edited) Nu annonseras SP 2 officiellt på dom återstående språken! The Windows Blog Information om Service Pack 2 för Windows Vista och Windows Server 2008 Nedladdning: Windows Server 2008 SP 2 och Windows Vista SP 2 fristående version för alla språk för x86-baserade system Windows Server 2008 SP 2 och Windows Vista SP 2 fristående version för alla språk för x64-baserade system Windows Server 2008 SP 2 och Windows Vista SP 2 fristående DVD-ISO för alla språk Edited July 1, 2009 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xophile Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Då väntar vi bara på en officiell och integrerad skiva med SP2 på svenska! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Då väntar vi bara på en officiell och integrerad skiva med SP2 på svenska! Det finns redan en iso för nedladdning på MSDN... dock inget vi vanliga dödliga kommer att få tillgång till! Möjligen som piratgods! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xophile Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Det finns redan en iso för nedladdning på MSDN... dock inget vi vanliga dödliga kommer att få tillgång till! Möjligen som piratgods! e-son det finns alltså redan en med svensk SP2 som är integrerad? Har du MD5/SFV etc för den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 e-son det finns alltså redan en med svensk SP2 som är integrerad? Har du MD5/SFV etc för den? Nej, jag tillhör dom "vanliga dödliga"! Jag råkade bara se uppgiften på någon sajt tidigare i dag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Man kan väl integrera själv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xophile Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Man kan väl integrera själv? Jodå, vLite osv kan göra det men det känns "bättre" med en officiell version Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Man kan väl integrera själv? Ja... med hjälp av s.k "Reverse Integration". En något omständig metod, som dock ändå skall genomföras vid första bästa tillfälle! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Jodå, vLite osv kan göra det men det känns "bättre" med en officiell version vLite funkar inte med SP 2, och det kommer heller inte att utvecklas någon ny version i det syftet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Man kan väl integrera själv? http://technet.microsoft.com/sv-se/dd836005.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozzyman Posted July 2, 2009 Author Share Posted July 2, 2009 Äntligen!Nu är den "långa" väntan på Vista SP2 på "svenska" äntligen här....... Mvh.Ozzyman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts