reggy Posted June 13, 2009 Share Posted June 13, 2009 Ibland när jag har datorn igång och inte gör någe med den så hänger den sig. Har någon idée så vore det snällt. Har moderkort a8n-e cpu amd 4800 ram 2 gig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted June 14, 2009 Share Posted June 14, 2009 Ibland när jag har datorn igång och inte gör någe med den så hänger den sig. Har någon idée så vore det snällt. Har moderkort a8n-e cpu amd 4800 ram 2 gig. Kan vi få lite mer information kring ditt problem. När datorn hänger sis: vilka program har du igång, vad har du precis gjort etc... Så blir de lättare att lösa ditt problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reggy Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 jag har nod32 4.0.437.0 spysweeper 6.1.0 (build 128), comodo brandvägg 3.9.95478.509 har bara brandväggen installerad, firefox 3.0.11, winrar 3.8, foxit reader 3.0.1506, k-lite media codec pack. har alla uppdateringar ifrån microsoft har winxp pro.det kan hända när man har varit på internet eller så är det när frugan har varit inne i office 2003 det händer bara när man går ifrån datorn sen när man kommer tillbaka så kan den ha hängt sig. sista gången den hängde sig var när frugan hade varit inne i office och var ute på internet med internet explorer 8. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 reggy! Du har många skyddsprogram igång, kanske det finns något där som kolliderar. Prova att stäng av Spysweeper om det går med automatik och du är säker på att bara Comodos brandvägg är installerad och du har kollat att brandväggen i Windows är avstängd? Kör du 2 brandväggar blir det ovillkorligen problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reggy Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 nej har inte windows brandvägg igång Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxxen Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 ibland om man har tur så kan man via loggboken se vad som åstakommer häng eller error fel id etc etc, kolla där om du får lite tips om felet. loggboken hittar du http://support.microsoft.com/kb/308427/sv mvh boxxen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reggy Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 ska titta på det tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxxen Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 så kan man även behöva köra nån typ av "diagnostic tool", för att kontrollera ram minnen,hårddisk,cpu,fläktar etc för att kunna utesluta eller hitta fel på hårdvara. Tyvärr så har jag inget tips på just vilka/vilket program som är att rekomendera för just det, kanske någon annan kan det bättre boxxen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanne Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 så kan man även behöva köra nån typ av "diagnostic tool", för att kontrollera ram minnen,hårddisk,cpu,fläktar etc för att kunna utesluta eller hitta fel på hårdvara. Tyvärr så har jag inget tips på just vilka/vilket program som är att rekomendera för just det, kanske någon annan kan det bättreboxxen Jag har haft liknande problem tidigare. Frusna fönster, kunde inte göra någonting utan fick stänga av datorn med strömknappen. Det visade sig att det var fel på en hårddisk. Körde Dells "Diagnostic tool" som visade på läsfel bl a. De bytte ut den trasiga disken. Märkesdatorer har väl egna diagnostikprogram. Men det finns en del man kan ladda ner också. Kolla på de stora nedladdningssajterna om det inte följde med något program vid datorköpet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reggy Posted June 16, 2009 Author Share Posted June 16, 2009 har kört memtest86+ 2.11 inga errors Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hez Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 är det bara när du går ifrån datorn den hänger sig? har du provat stänga av skärmsläckare/strömsparläge? kan vara nätt där som spökar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxxen Posted June 16, 2009 Share Posted June 16, 2009 lite nyfiken på loggen, visade den något av intresse boxxen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reggy Posted June 17, 2009 Author Share Posted June 17, 2009 lite nyfiken på loggen, visade den något av intresseboxxen här kan du titta loggfil.txt Ny_tt__Textdokument.txt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts