Gå till innehåll

Play, webb-tv - tjänsterna fungerar inte


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Har relativt nyligen upptäckt möjligheten att se en del tv-program på datorn via nätet. De flesta tv-kanaler har en tjänst som kallas för Play, webb-tv eller liknande på sina sajter. Hade i början lite problem med att de program jag valde "buffrade", men det var bara en inställningsfråga och det fungerar numera som det skall.

Det vill säga när det gäller svenska tv-kanalers sidor och program.

Jag har vid ett antal tillfällen försökt titta på de amerikanska tv-kanalernas Play-sidor. Så här i sommartid - mellan säsongerna - har det lagts ut massor med tv-serier som man kan se utan kostnad.

Men: Problemet är att jag varje gång får upp ett meddelande där det står ungefär så här: "tyvärr finns inte videon tillgänglig för din region i världen, försök med en annan video..." Jag har provat på ABC, CBS, NBC, HBO, Sci-fi-channel och några till.

Är det någon som vet vad det här beror på. Behöver man någon tilläggstjänst och finns det i så fall gratis sådana?

Tack på förhand för era svar!

MVH

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen extra tilläggstjänst för det här.. utan det är en service som finns för alla usa-medborgare eller de som befinner sig inom usa's gränser.

Det som behövs är att det är en amrikansk version av operativsystem och/eller indata inställt på usa.

Jag testade på min svenska W7 RC att ändra inställningarna, men det räcker inte...

Kanske någon med en engelsk version vill testa också, för att få ett resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälper inte med engelsk version heller! Enda sättet att komma åt liknande USA-tjänster, är att använda en amerika-baserad proxy för att koppla upp sig mot tjänsten. Amerikanerna har samma problem med många av "våra" tjänster... som t.ex Spotify! I många fall hjälper det inte ens med proxy, eftersom proxy-anslutning kan vara bannad på servern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Det verkar vara en hel del problem med att ansluta sig till exempelvis "hotspot shield" och liknande gratistjänster. Provade för övrigt att ansluta mig till Hotspot Shield, men det fungerade inte.

Man kan få intressanta tips och inlägg i ämnet här:

http://patricksoon.blogspot.com/2008/09/tr...shield-all.html

Tror att jag avvaktar utvecklingen inom det här området innan jag försöker mig på att använda någon av tjänsterna. Det verkar vara alldeles för "mycket jobb" för att kunna se senaste avsnittet av någon amerikansk tv-serie...

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att jag avvaktar utvecklingen inom det här området innan jag försöker mig på att använda någon av tjänsterna. Det verkar vara alldeles för "mycket jobb" för att kunna se senaste avsnittet av någon amerikansk tv-serie...

Någon "utveckling" skall du nog inte räkna med, när det gäller regionsindelningen...! Med sedvanlig amerikansk protektionism, lär det snarare bli tal om "inveckling"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om man skulle hitta en gratis proxy som fungerar så brukar de ha en väldigt begränsad mängd överföring per vecka/månad. Och det skickas ju en del data när man streamar film, speciellt då en del erbjuds i 720p. Så man får i princip vara beredd att BETALA för en bättre proxytjänst för att kunna kolla GRATIS, underbara framåtsträvande lösningar som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om man skulle hitta en gratis proxy som fungerar så brukar de ha en väldigt begränsad mängd överföring per vecka/månad. Och det skickas ju en del data när man streamar film, speciellt då en del erbjuds i 720p. Så man får i princip vara beredd att BETALA för en bättre proxytjänst för att kunna kolla GRATIS, underbara framåtsträvande lösningar som vanligt.

Sant.... jag gjorde ett test med http://www.hidemyass.com/ bara för skoj skull. Den kopplar upp, men bandbredden verkar inte räcka till för att streama!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...