pTr Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Var idag nere på stan och köpte ett Comhem paket (TV, bredband och telefoni). Har nu kopplat in modemet ock det funkar kanon. Har idag dragna kablar i hela lägenheten så dom vill jag fortsätta att använda. Det trådlösa Comhem modemet kopplas in i vardagsrummet och min gamla router står i sovrummet. För att slippa göra några förändringar i kabel dragningen så undrar jag. Kan jag få Comhem modemat att funka i hop med min gamla router (D-Link DIR-655) som också har trådlös funktion. Om det går så är det enbart internettrafiken som blir trådlös. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Jadå... koppla D-Linken i en av comhem-modemets portar så kan du behålla ditt gamla nätverk intakt. Sen kan du välja om du vill strula med eventuella portöppningar i bägge routrarna eller köra DMZ till D-Linken. Kort sagt.... det går bra att köra flera routrar efter varandra, och det finns några olika lösningar hur! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Jag hittade en sida som enkelt förklarar några olika upplägg.... du kan ju bortse ifrån att det är just Ipredia det handlar om! http://ipredia.se/wiki/Koppla_ihop_flera_routrar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pTr Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 Problemet var att de skulle hålla kontakten trådlöst. Jag hittar igen stans i D-Linken hur den skall hitta internet trådlösts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Problemet var att de skulle hålla kontakten trådlöst. Jag hittar igen stans i D-Linken hur den skall hitta internet trådlösts. Nej det går naturligtvis inte... då blir det till att byta ut D-linken, eller komplettera... om det finns något maskin för det! Ber om ursäkt för missuppfattningen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pTr Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 Jadå... koppla D-Linken i en av comhem-modemets portar så kan du behålla ditt gamla nätverk intakt. Men med en kabel i mellan dem så skulle det fungera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Men med en kabel i mellan dem så skulle det fungera. Nu vet jag inget om Comhem´s modem, men om man utgår ifrån att du kommer in i routern och kan konfa den så går det, ja! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Funktionen som du söker tror jag är "Bridging". Finns under Setup -> Wireless -> Bridging i SA EPC2434 modemet Funktionen ska väl vara så här? | -> EPC2434 -> **Trådlöst** -> Dlink -> **Trådade klienter** Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts