Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Ett problem

Halvvägs in i installationen så flimrar skärmen + en blåskärm kan urskiljas

Har kört verktyget som kollar om man kan installera Windows 7, och där visar att allt är OK för installation.

Tekniken är:

Moderkort: A7N8X De luxe + senaste biosversionen 1008

Processor: AMD Sempron 2.00 Ghz

Grafikkort: Asus Radeon X1650 Pro 256mb AGP

Minne: 2 Gb Kingston value

Ljudkort: Soundblaster Audigy 2 ZS

Tänkte om det kan vara nåt ovan som är okompatabelt ändå?

Kör Vista Ultimate nu, och det flyter på utan några problem alls.

Provar här nu om någon vet nåt .

John

Guest fjamsetramsa
Posted

Ta ut ljudkortet och prova igen...

Posted
Hej

Ett problem

Halvvägs in i installationen så flimrar skärmen + en blåskärm kan urskiljas

John

1. Vad för slags installation gör du? En helt ren installation eller en uppgradering?

2. Har du uppdaterat ALLA drivrutiner innan du började med uppgraderingen? Kanske att drivrutinen för grafikkortet är gammalt och vill bli uppdaterat?

3. Vad händer efter att skärmen flimrar till och du upplever bläskärmen? Startar datorn om och börjar installera på nytt eller är det helt natta och du måste starta om manuellt igen?

4. VAR har du fått filen som du installerar ifrån och vilken version är det? Har du tagit den från en sajt annan än Microsofts officiella nedladdningssajt?

5. Prövat med att bränna iso-filen på en annan skiva och/eller med en annan brännare?

Posted

Hej

1. En ren installation genomföres

2. Medveten om detta när det gäller grafikkortets drivrutin, har provat att uppdatera drivrutinen till detta kort många ggr, men det har alltid slutat med

flimmer, således kör jag med rutinerna från den medföljande CD:n ( tips om det korrekta stället att ta hem rutiner ifrån vore inte helfel)

Kortet heter: Asus Radeon X1650 Pro 256mb AGP

3. Datorn startar om, startar upp med Windows 7 loggan, sen flimmer, och samma procedur igen.

4. Jag laddade ner den från Technet

5. Har bränt 2 skivor med två olika brännare, med samma resultat vid installationen

Posted

Jag gjorde googlesök på asus drivrutin, ärligt så skulle jag inte våga ladda ner drivrutin från dom sajter jag fick upp...Din datortillverkare måste väl ha drivrutiner, så sök där.

Posted

Tack ni som brytt er

Jag bytte grafikkort och nu kör jag Windows 7

Kollade upp det andra kortet jag hade innan, det finns inte en ny rutin att uppbringa, mycket mysko, bara dåliga recensioner, jag måste ha varit enormt stressad när jag inhandlade detta kort.

Å andra sidan har det ju fungerat bra både till XP o Vista, men till Windows 7 är det nog inkompatabelt

John

Posted
Tack ni som brytt er

Jag bytte grafikkort och nu kör jag Windows 7

Kollade upp det andra kortet jag hade innan, det finns inte en ny rutin att uppbringa, mycket mysko, bara dåliga recensioner, jag måste ha varit enormt stressad när jag inhandlade detta kort.

Å andra sidan har det ju fungerat bra både till XP o Vista, men till Windows 7 är det nog inkompatabelt

John

Bra att det löste sig till slut. Tråkigt att det var ditt grafikkort som var boven.