Jump to content

The sims 3 hakar upp sig?

Chewinggums

Recommended Posts

Jo det är så att jag har problem med the sims 3. Spelet hakar upp sig hela tiden när man spelar, men det kan variera med tid hur mycket man hinner spela från gång till gång. Ibland hinner jag bara komma till själva staden och sen låser det sig, och ibland kan jag hinna spela i någon timme. Hade samma problem med the sims 2 förut när jag spelade det, men det låste inte sig lika ofta och jag hann oftast spela så mycket som jag ville. Det konstiga är att ljudet funkar och musen går att röra med det är bara bilden som låser sig. Datorn uppfyller alla systemkraven föutom kravet att man måste ha 1GB RAM ledigt. Och min data har 510MG RAM enligt systeminformatinen på Diagnosverktyg för DirectX. Är de därför spelet hakar upp sig? Men då borde det väl inte funka att spela alls, eller? Eller så borde det väl komma felmeddelanden upp?

Och ni tänker säker att jag kanske har missat någon uppdatering eller så, men om jag ska vara ärlig så vet jag faktiskt inte om jag har gjort det. Och jag kan inte komma åt WindowUpdate så jag kan inte kolla där. Det kommer bara fram att webbsidan inte kan visas när jag ska in på sidan.

Måste bara tillägga att jag inte kan så mycket om datorer eller om hur man svarar på t.ex era svar här i forumet, det här är nämligen det första inlägget jag skriver, hehe xD

Oerhört tacksam för svar// Jenny :)

Teori:

Ingenting kan krascha på grund av att datorn är för långsam. Däremot kan saker mycket väl krascha om man försöker allokera minne som inte finns. Om man har för lite minne och spelet försöker roffa åt sig mer minne än man har i datorn leder det ofta till en definitiv krasch. Att spelet "hakar upp sig" kan mycket väl bero på att en tråd har kraschat medan andra trådar väntar på den kraschade tråden att slutföras vilket leder till ett så kallat dead-lock och spelet hänger sig totalt. Men man tycker ju att man borde få ett felmeddelande av Windows när minnet är fullt?

Börja med att ladda hem nya drivrutiner för ditt grafikkort. Vad heter ditt grafikkort?

Jag tror att jag har grafikkortet ATI Radeon och sen efter det så står det X300/X550/X1050 Series, men det kanske inte har nått viktigt att veta? Sedan finns det en symbol inne på kontrollpanelen som ser ut som Nvidias och som heter Nvidia PhysX Properties. Men det kanske är något helt annat?

• 4 weeks later...
Datorn uppfyller alla systemkraven föutom kravet att man måste ha 1GB RAM ledigt. Och min data har 510MG RAM enligt systeminformatinen på Diagnosverktyg för DirectX. Är de därför spelet hakar upp sig? Men då borde det väl inte funka att spela alls, eller? Eller så borde det väl komma felmeddelanden upp?

Oerhört tacksam för svar// Jenny :)

Du har för lite internminne installerat. Och så stöds troligtvis inte ditt grafikkort heller om det nu inte är ett ATI Radeon X300.

Systemkraven som beskrivs är minimum:

http://se.thesims3.com/game/systemreq

Sedan tycker jag att du skall ställa din fråga i forumet på:

http://forum.thesims3.com/jforum/forums/list.page då de troligtvis kommer att kunna svara på din fråga bättre, och inte här på kvalificerade gissningar...