gebe Posted June 18, 2009 Share Posted June 18, 2009 Jag har försökt testa W7 RC:an i Virtual PC 2007. Men det har gått så otroligt segt där att allting åkte ut idag. Nu har jag i stället tagit hem VirtualBox och det tycks gå betydligt snabbare i den. Men precis som i en annan tråd här bredvid så får jag ingen kontakt med nätet. Mina inställningar för närverket ser ut så här: n_tverksprobl.bmp Link to comment Share on other sites More sharing options...
HlK Posted June 18, 2009 Share Posted June 18, 2009 Finns alternativet "Bridge"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gebe Posted June 18, 2009 Author Share Posted June 18, 2009 Ja bryggat nätkort finns som alternativ. Men som synes så flaggades det upp med Ogiltig inställningar upptäcktes längst ner. Så det fungerar visst inte med den varianten! Så här ser det ut: Bryggat_n_tkort.bmp Link to comment Share on other sites More sharing options...
gebe Posted June 19, 2009 Author Share Posted June 19, 2009 Då fick man bli glad till Midsommaren i alla fall. Problemet med förlorad nätverkskontakt löste sig med en ominstallation av VirtualBox. Jag hade vid första installationen bara använt de alternativ som automatiskt kommer upp vid val av OS. Windows, och sedan rullade jag inte ner till vilket Windows. Utan fortsatte bara med Wxp som var framme. Vid ominstallationen rullade jag ner till alternativet W7 och fick i och med det rätt drivare till nätverkskortet. Lärdom Man får inte ta allting för givet här i världen. Och nu går det med fart i VirtualBox. Det gjorde det tyvärr inte med Virtual PC 2007. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts