Jump to content

UAC

göte

Recommended Posts

Hej alla

Varje gång jag startar datorn kommer det upp en fråga om ett program är OK

Se bifogad bild

Jag kan inte hitta något sätt att tala om för UAC att det är ok "for ever" utan måste svara varje gång jag startar datorn

Nu har jag tre program som ger samma ruta vid omstart och det börjar bli lite irriterande

Samtidigt vill jag inte döda UAC helt - har idag näst lägsta inställningen

post-4202-1245401448_thumb.jpg

I väntan på Nortons UAC Replacement för W7 kanske det finns någon där ute i cyberrymden som har en lösning på problemet

Glad Midsommar på er alla

Göte

Tills skillnad från i Vista där jag tyckte Nortons UAC replacement var en fröjd så har jag inte alls haft något behov av den i Windows 7. Om det där programmet poppar upp varje uppstart så är det kanske snarare något annat som är fel/lurt än UAC? Varför ska en installer köras varje gång windows startar?

Tills skillnad från i Vista där jag tyckte Nortons UAC replacement var en fröjd så har jag inte alls haft något behov av den i Windows 7. Om det där programmet poppar upp varje uppstart så är det kanske snarare något annat som är fel/lurt än UAC? Varför ska en installer köras varje gång windows startar?

Det är inte bara det programmet utan även t.ex HD Tune 2.55 - sen var väl den bilden inte representativ då den visade installern till Pfotofiltre - tog bara en bildkopia just då. Det poppade upp även för programmet när det var installerat

Göte