göte Posted June 19, 2009 Share Posted June 19, 2009 Hej alla Varje gång jag startar datorn kommer det upp en fråga om ett program är OK Se bifogad bild Jag kan inte hitta något sätt att tala om för UAC att det är ok "for ever" utan måste svara varje gång jag startar datorn Nu har jag tre program som ger samma ruta vid omstart och det börjar bli lite irriterande Samtidigt vill jag inte döda UAC helt - har idag näst lägsta inställningen I väntan på Nortons UAC Replacement för W7 kanske det finns någon där ute i cyberrymden som har en lösning på problemet Glad Midsommar på er alla Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted June 19, 2009 Share Posted June 19, 2009 Tills skillnad från i Vista där jag tyckte Nortons UAC replacement var en fröjd så har jag inte alls haft något behov av den i Windows 7. Om det där programmet poppar upp varje uppstart så är det kanske snarare något annat som är fel/lurt än UAC? Varför ska en installer köras varje gång windows startar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted June 19, 2009 Author Share Posted June 19, 2009 Tills skillnad från i Vista där jag tyckte Nortons UAC replacement var en fröjd så har jag inte alls haft något behov av den i Windows 7. Om det där programmet poppar upp varje uppstart så är det kanske snarare något annat som är fel/lurt än UAC? Varför ska en installer köras varje gång windows startar? Det är inte bara det programmet utan även t.ex HD Tune 2.55 - sen var väl den bilden inte representativ då den visade installern till Pfotofiltre - tog bara en bildkopia just då. Det poppade upp även för programmet när det var installerat Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts