johneck Posted June 20, 2009 Share Posted June 20, 2009 Hej Tänkte be om ett råd när det gäller grafikkortsköp Har ett Asus Radeon X1650 Pro AGP 256 mb, men det kortet vill inte fungera med Windows 7 Jag har provat med nya drivrutiner men det flimmrar bara med detta kort (jag hittar inga specifika rutiner till detta kort, bara mer generella typ till Radeon-serien, det är dom jag provat med) Hur som helst, jag orkar inte hålla på och leta runt. Kör nu med ett Nvidia Geforce 6200 AGP 128mb och det funkar fint men det är begränsat när det gäller spel Har lite svårt och urskilja för och nackdelar när man kollar runt bland specifikationerna kort emellan. Ska jag hålla mig till Nvidia's kort, dom verkar ju iallafall ha koll på sina grafikrutiner Ett 512mb eller 1Gb? Fläkt eller inte? Processorn är en AMD Sempron 2Ghz så det kanske påverkar valet också Bör gärna inte överstiga 1500:- John Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted June 20, 2009 Share Posted June 20, 2009 Tror det finns inte mycket att välja på. Känns mer att du behöver ett uppgraderingskit istället: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325623 Du får samtidigt det nya PCI-Express-kontakten och då har du många val. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts