Gå till innehåll

Byte av mappikon till album på SkyDrive


Recommended Posts

Hur kan jag byta mappikon till album på Windows SkyDrive? Jag har märkt att mappikonen automatiskt blir en beskuren version av den första bilden i albumet (sorterat efter fotodatum). Åtminstone har det funkat så när jag nyskapat ett album. Jag har ett album där jag vill byta mappikon, men även om jag för över ett foto med tidigt datum (jag har t.o.m. manuellt ändrat fotodatum för att kunna använda det foto jag önskar), så blir ikonen den första jag lade till ursprungligen. När jag då plockar bort just denna bild, jag då blir ikonen istället därpå följande bild, sorterat efter namn! Ingen konsekvens alls, verkar det som. Jag har en bild döpt till "000" med fotodatum 2000-01-01, som alltså skulle hamna främst i både datum- och namnsorteringen -- men den blir ändå inte ikon! Åh! Så frustrerande! Kan någon ge mig ett tips? (Jo, förresten: mappen innehåller 2.700 bilder (i ursprunglig storlek) och har tagit en bra stund att överföra, så att radera hela albumet och börja om från början känns inte som ett lockande alternativ...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in i den aktuella mappen och ändrar till "Sortera efter: Anpassat" och sedan trycker på "Ordna foton", så får du möjlighet att numrera om bilderna... Nr.1 visas som mappikon!

skydrivecustomsort.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...