nasarf Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Hej, Vilken kostnadsfri mjukvara kan jag använda mig av för att köra olika Windows virtuellt på min nuvarande Windows maskin? Krav *Pedagogiskt *Lätt *Inte slösa med resurser xpna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 - MS Virtual PC 2007 sp1 - VirtualBOX 3.0 Finns säkert fler, men dessa är nog de mest spridda /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Eller testa i 30-dagar och då får du. Ett pedagogiskt enkelt program, som inte slösar med resurser. Kan hanteras av alla. Virual PC 2007 i all ära, men som är betydligt segare att installera på. På VMware Workstation funkar det som på en riktig dator och det är så enkelt. Jag tror en installation av XP på Virtual PC 2007 tog nära nog dubbelt så lång tid, mot på VMware Workstation. http://www.vmware.com/products/ws/ Inte gratis, men det bästa och när man väl provat är man såld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted July 1, 2009 Author Share Posted July 1, 2009 Eller testa i 30-dagar och då får du.Ett pedagogiskt enkelt program, som inte slösar med resurser. Kan hanteras av alla. Virual PC 2007 i all ära, men som är betydligt segare att installera på. På VMware Workstation funkar det som på en riktig dator och det är så enkelt. Jag tror en installation av XP på Virtual PC 2007 tog nära nog dubbelt så lång tid, mot på VMware Workstation. http://www.vmware.com/products/ws/ Inte gratis, men det bästa och när man väl provat är man såld. Jag ska titta på det här programet, har installerat virtualbox nu och XP på den. Fungerar dugligt. Är det värt att betala de slantar wmware kostar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Jag ska titta på det här programet, har installerat virtualbox nu och XP på den. Fungerar dugligt.Är det värt att betala de slantar wmware kostar? Det är aldrig värt att köpa ett program som finns i en opensourcevariant. Virtualbox smiskar ju allt motstånd och är gratis. Virtualbox utvecklas dessutom riktigt ofta och kommer i nya versioner med tiden. Du kommer inte ha en bättre upplevelse med vmware, du får helt enkelt acceptera att du kör virtuellt, det går långsammare då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 VirtualBox går inte att jämföra med VMware. Jag har inte testat det, men funkar det likadant som Virtual PC 2007, så betalar jag gärna en peng. Tycker du att det är OK, så håller du naturligtvis dig till gratisalternativen. Men du har ju möjligheten att testa i 30-dagar och för jämförelsens skull. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts