Gå till innehåll

Felkod 800B0100 vid installation av SP2


almer

Recommended Posts

Hej på er. Skulle ta hem SP 2 via update och fick flemeddelandet 800B0100. Försökte igen då försöker datorn ladda ner 0kb. Jag har en 32-bitars verision av Home Premium med SP1 installerat. Har någon en susning av vad göra? Tacksam för lite hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Postad (redigerade)
Har du en giltig licens?

Posta tillbaka de ~hundra sista raderna i WindowsUpdate.log som du hittar i c:\Windows.

Låter som WGA inte kan avgöra om huruvida det är en äkta version av Vista.

Redigerad av Stenis
Olämpligt innehåll
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja själv har inte behövt att stänga av Brandvägg och Antivirus med mera för att installera Windows SP2 på min dator,

Ja undrar har du laglig Windows Vista ?

om du har problem med Vista bör du ringa till Microsoft på deras nummer och om du inte har laglig Windows så får du nog ingen hjälp av Microsoft,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte heller varför man måste stänga av brandväggen, men igår testa ja installera sp2 2gånger och kom så långt att de stod service pack installeras:steg3 av 3 - 100% klart men i nästa skede kom de upp en ruta att installationen kunde inte genomföras återställer windows.

Men så testa ja stänga av brandväggen så gick de hur bra som helst att installera sp2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en giltig licens?

Posta tillbaka de ~hundra sista raderna i WindowsUpdate.log som du hittar i c:\Windows.

Hej,

Ja, jag har giltig Windows Vista. Jag hoppas att detta "klipp" är vad du menade.

package "WUClient-SelfUpdate-ActiveX~31bf3856ad364e35~x86~~7.2.6001.788"

2009-05-07 18:16:54:294 1160 1564 Setup Setup package "WUClient-SelfUpdate-ActiveX~31bf3856ad364e35~x86~~7.2.6001.788" is already installed.

2009-05-07 18:16:54:294 1160 1564 Setup Evaluating applicability of setup package "WUClient-SelfUpdate-Aux-TopLevel~31bf3856ad364e35~x86~~7.2.6001.788"

2009-05-07 18:16:54:310 1160 1564 Setup Setup package "WUClient-SelfUpdate-Aux-TopLevel~31bf3856ad364e35~x86~~7.2.6001.788" is already installed.

Tack för engagemang !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag tänkte mer på de 100 sista raderna, det där ser ut att vara från början av maj. Om du kör igång installationen, låter den faila och sedan postar tillbaka sista raderna i filen samtidigt som du zippar ihop och mailar mig filerna du hittar i C:\Windows\Logs\CBS så ska jag kika på dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag tänkte mer på de 100 sista raderna, det där ser ut att vara från början av maj. Om du kör igång installationen, låter den faila och sedan postar tillbaka sista raderna i filen samtidigt som du zippar ihop och mailar mig filerna du hittar i C:\Windows\Logs\CBS så ska jag kika på dessa.

Hej Jag har nu provat & maila enligt ovan (hoppas jag). Fundering; jag har inte laddat ned SP2:an från microsofts downloads sida, utan endast försökt via den automatiska uppdateingen i Vista, som jag alltid gör. Lurigt att det annars funkar men inte med SP2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte heller varför man måste stänga av brandväggen, men igår testa ja installera sp2 2gånger och kom så långt att de stod service pack installeras:steg3 av 3 - 100% klart men i nästa skede kom de upp en ruta att installationen kunde inte genomföras återställer windows.

Men så testa ja stänga av brandväggen så gick de hur bra som helst att installera sp2.

Eftersom du inte vet det så var det förmodligen inte mer komplicerat än att det fungerade tredje gången gilt.

Jag har Bahnhof Internet Security med F-Secure & nuvarande senaste versioner i WV Home Premium SP2

(engelsk språkversion) & det var helt smidigt att installera SP2, precis som det e tänkt & programmerat att det ska vara. ;)

Jag har mycket svårt att förstå sambandet mellan uppgraderingen till SP2 i din burk

& felmeddelandet du fick till att det har något med brandväggar att göra för

det verkar alltför långsökt med Microsofts implementationskunskaper i samtiden..... :o

Detta nämner jag för att jag vill inte att "alla" med WV Home Premium SP1 & (Bahnhof Internet Security) F-Secure

ska måsta tro att de automatiskt kommer att få stöta på patrull..... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Har gått igenom Inkorgen och har nu tittat på loggiflen. Det rörde sig om fel 800B0100, du verkar i inlägget ha misstagit dig på en 8 och ett B och jag har korrigerat både rubrik och inlägget.

Hur som helst så verkar det som att något med IE8 är korrupt och att det är det som orsakar problemet. Avinstallera IE8 och testa att installera SP igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kan hitta Internet Explorer 8 i listan över "installerade uppdateringar" så följ stegen under alternativa vägar: http://support.microsoft.com/kb/957700#ALTWin6

Heis sweiz!

Man skulle kunna tro att jag suttit overksam-->icke :D ! Jag har följt rådet ovan med resultatet att jag fortsatt har IE8 installerat fast nu på engelska. Jag har kört windows update och försökt ladda hem SP 2 med exakt samma resultat som i mitt första inlägg. Vid 2:a försöket till nedladdning stängde jag av windowsbrandväggen. Idéer? Förslag? Kan det hjälpa att prova och köra avinstallationen 1 gång till? Känns lite "uppförsbacke..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men flickas dator som jag köpte en Win Vista upgradering till från Xp kan heller inte installera Sp2. Allt rullar på helt ok till sista delen där datorn startat om och färdigställer. Då den gjort det säger den att nått blivit fel sen backar den tillbaka till sp1igen. Detta gäller 32bit och har också allt ärligt och orginal!!

Men ska snart installera om allt på den datorn för den är seg som tusan

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men flickas dator som jag köpte en Win Vista upgradering till från Xp kan heller inte installera Sp2. Allt rullar på helt ok till sista delen där datorn startat om och färdigställer. Då den gjort det säger den att nått blivit fel sen backar den tillbaka till sp1igen. Detta gäller 32bit och har också allt ärligt och orginal!!

Men ska snart installera om allt på den datorn för den är seg som tusan

Jaa, "min" Vista är också en uppgradering från XP, kommer från DELL. Det som är förbryllande är att SP1 funkade, jag får hem andra uppgraderingar men när det kommer till SP2 så funkar det inte alls. Programmet (up-date) försöker ta hem 0kb. Fattar nada....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa, "min" Vista är också en uppgradering från XP, kommer från DELL. Det som är förbryllande är att SP1 funkade, jag får hem andra uppgraderingar men när det kommer till SP2 så funkar det inte alls. Programmet (up-date) försöker ta hem 0kb. Fattar nada....

Avinstallera IE8 igen men installera det inte igen utan kör endast SP2-installationen. Men innan du gör detta så köra verktyget som du hittar på http://support.microsoft.com/kb/947821 men notera att det kan ta många timmar för verktyget att köra klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera IE8 igen men installera det inte igen utan kör endast SP2-installationen. Men innan du gör detta så köra verktyget som du hittar på http://support.microsoft.com/kb/947821 men notera att det kan ta många timmar för verktyget att köra klart.

OK, jag provar. Jag sparar nu ner verktyget på skrivbordet. Avinstallerar IE8 (jag installerade inte det igen förra gången), kör verktyget och provar med att ta hem SP2.

I´ll be back..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I´m back. Verktyget installerat & kört. Har fortfarande IE 8 installerat, fast på engelska. Avseende SP 2 så är läget oförändrat mot ruta 1. Jag har provat att ta hem SP2 innan & efter omstart & sökt efter uppdateringen som update hittar men försöker fortsatt att ladda hen 0kb. kolla bilagt skärmklipp. Det verkar vara en svår nöt att knäcka...

post-10830-1249451087_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Posta tillbaka innehållet i loggen Windows\Logs\CBS\CheckSUR.log. Att Windows Update försöker ladda hem 0KB är tro det eller ej inga konstigheter.

OK, kommer ikväll. Samma mail som tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan posta den här, den ska inte vara mer än några rader lång :)

Jaha, här kommer det;

=================================

Checking System Update Readiness.

Binary Version 6.0.6001.22375

Package Version 5.0

2009-08-04 21:21

Checking Deployment Packages

Checking Package Manifests and catalogs.

(f) CBS MUM Corrupt 0x800F0900 servicing\packages\Package_1_for_KB969497~31bf3856ad364e35~x86~~8.0.1.1.mum Line 1: 915215541Z

160315220541Z010 UUS10U

Washington1

(f) CBS MUM Corrupt 0x800F0900 servicing\packages\Package_for_KB969497_ie8_0~31bf3856ad364e35~x86~~8.0.1.1.mum Line 1: àúð­c

2NÌÌ~§7¥þ_ØgúFKÑm§}Ò¾ÿónótÄiå¹pÌKe£5©D}9nþ½

(f) CBS Catalog Corrupt 0x800B0100 servicing\packages\Package_for_KB969497_ie8_0~31bf3856ad364e35~x86~~8.0.1.1.cat

Checking package watchlist.

Checking component watchlist.

Checking packages.

Checking component store

Summary:

Seconds executed: 3611

Found 3 errors

CBS MUM Corrupt Total Count: 2

CBS Catalog Corrupt Total Count: 1

Customer Experience report successfully uploaded. Thank you for participating. For more information, see the Microsoft Customer Experience Improvement Program on the Microsoft web site.

Hoppas att detta bringar klarhet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...