Gå till innehåll

Felkod 800B0100 vid installation av SP2


almer

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Ok, tackar. Avinstallera "KB969497 A Compatibility View list update is available for Windows Internet Explorer 8" och testa sedan att installera SP2!

Nu är vi där igen... :) hur...ledtråd tack!

Jag hittar inte den bland installerade uppdateringar under funktioner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tackar. Avinstallera "KB969497 A Compatibility View list update is available for Windows Internet Explorer 8" och testa sedan att installera SP2!

Jag finner i historiken följande;

Uppdatering för kompatibilitetsvylistan i Internet Explorer 8 för Windows Vista (KB969497)

Installationsdatum: ‎2009-‎05-‎25 18:17

Installationsstatus: Misslyckades

Felinformation: Kod 800B0100

Uppdateringens typ: Rekommenderas

Den här uppdateringen för kompatibilitetsvylistan gör att webbplatser som formgivits för äldre webbläsare ser bra ut i Internet Explorer 8. Användare som installerar Internet Explorer 8 får välja om de vill använda en lista över webbplatser som bör visas i Kompatibilitetsvyn. Du kan behöva starta om Internet Explorer efter installationen. Den här uppdateringen är licensierad enligt licensvillkoren för Windows Vista.

Mer information:

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=139381

Hjälp och support:

http://support.microsoft.com/?kbid=969497

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Gör så här, sök upp "cmd.exe" i sökfältert i startmenyn och högerklicka det och välj "kör som administratör". Sedan kopierar du först allt från kodruta ett nedan och klistrar in detta i cmd.exe-fönstret och trycker Enter. Låt den köra klart. Upprepa sedan proceduren med det som står i kodruta nummer två nedan.

Kodruta 1:

FORFILES /P %WINDIR%\servicing\Packages /M Package_1_for_KB969497*.mum /c "cmd /c echo Uninstalling package @fname && start /w pkgmgr /up:@fname /norestart"

Kodruta 2:

FORFILES /P %WINDIR%\servicing\Packages /M Package_for_KB969497*.mum /c "cmd /c echo Uninstalling package @fname && start /w pkgmgr /up:@fname /norestart"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Gör så här, sök upp "cmd.exe" i sökfältert i startmenyn och högerklicka det och välj "kör som administratör". Sedan kopierar du först allt från kodruta ett nedan och klistrar in detta i cmd.exe-fönstret och trycker Enter. Låt den köra klart. Upprepa sedan proceduren med det som står i kodruta nummer två nedan.

Kodruta 1:

FORFILES /P %WINDIR%\servicing\Packages /M Package_1_for_KB969497*.mum /c "cmd /c echo Uninstalling package @fname && start /w pkgmgr /up:@fname /norestart"

Kodruta 2:

FORFILES /P %WINDIR%\servicing\Packages /M Package_for_KB969497*.mum /c "cmd /c echo Uninstalling package @fname && start /w pkgmgr /up:@fname /norestart"

Fixat-->och nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Om det fortfarande failar, kör en ny skanning med http://support.microsoft.com/kb/947821 och posta innehållet från CheckSUR.log

Det failar. Här kommer kopian logen. Se nedan.

=================================

Checking System Update Readiness.

Binary Version 6.0.6001.22375

Package Version 5.0

2009-08-05 17:38

Checking Deployment Packages

Checking Package Manifests and catalogs.

(f) CBS MUM Corrupt 0x800F0900 servicing\packages\Package_1_for_KB969497~31bf3856ad364e35~x86~~8.0.1.1.mum Line 1: 915215541Z

160315220541Z010 UUS10U

Washington1

(f) CBS MUM Corrupt 0x800F0900 servicing\packages\Package_for_KB969497_ie8_0~31bf3856ad364e35~x86~~8.0.1.1.mum Line 1: àú𭇕c

2‰NÌÌ~§7¥þ_ØgúFKÑm§}Ò¾ÿón‚ó‡tÄiå¹pÌKe£5©Dž„}9nþ½

(f) CBS Catalog Corrupt 0x800B0100 servicing\packages\Package_for_KB969497_ie8_0~31bf3856ad364e35~x86~~8.0.1.1.cat

Checking package watchlist.

Checking component watchlist.

Checking packages.

Checking component store

Summary:

Seconds executed: 2895

Found 3 errors

CBS MUM Corrupt Total Count: 2

CBS Catalog Corrupt Total Count: 1

Customer Experience report successfully uploaded. Thank you for participating. For more information, see the Microsoft Customer Experience Improvement Program on the Microsoft web site.

Hej,

Jag kom på att jag hade IE8 öppen när jag körde de 2 kommandon som du instruerade mig om. Kan det ha ngn betydelse?

Redigerad av almer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vad ska vi då hitta på...

Gör följande: Sök upp regedit.exe i sökfältet i startmenyn och gå till HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages. Leta upp "Package_for_KB969497..." samt "Package_1_for_KB969497..." (eller flera som har med KB969497 att göra) och högerklickar och väljer att Exportera dessa nycklar (mappar). När du exporterat dessa så tar du bort alla "mappar" som har med KB969497 att göra och stänger sedan registereditorn och väljer att installera SP2 igen. Om inte det går då heller så kör verktyget http://support.microsoft.com/kb/947821 igen och posta resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vad ska vi då hitta på...

Gör följande: Sök upp regedit.exe i sökfältet i startmenyn och gå till HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Packages. Leta upp "Package_for_KB969497..." samt "Package_1_for_KB969497..." (eller flera som har med KB969497 att göra) och högerklickar och väljer att Exportera dessa nycklar (mappar). När du exporterat dessa så tar du bort alla "mappar" som har med KB969497 att göra och stänger sedan registereditorn och väljer att installera SP2 igen. Om inte det går då heller så kör verktyget http://support.microsoft.com/kb/947821 igen och posta resultatet.

Hej,

Såg du mitt inlägg avseende IE( ovan i slutet på görra svaret till dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta även bort Internet Explorer 8 en gång för alla med nedanstående (hämtat från KB-artikeln jag länkade till tidigare) och som e-son säger, se till att inte installera några uppdateringar per automatik genom att ställa in detta i Windows Update under Inställningar.

Så här avinstallerar du Internet Explorer 8:

Markera noga och kopiera följande kommando:

FORFILES /P %WINDIR%\servicing\Packages /M Microsoft-Windows-InternetExplorer-8*.mum /c "cmd /c echo Uninstalling package @fname && start /w pkgmgr /up:@fname /norestart"

Klicka på Start och skriv Cmd.exe i rutan Påbörja sökning.

Högerklicka på Cmd.exe i listan över program och klicka sedan på Kör som administratör.

Obs! Om du ombeds ange ett administratörslösenord eller en bekräftelse skriver du lösenordet eller klickar på Fortsätt.

Högerklicka i Kommandotolken för administratörer och klicka sedan på Klistra in och klistra in kommandot som du kopierade i steg 1.

Tryck på RETUR så avinstalleras Internet Explorer 8.

När avinstallationen är klar startar du om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Ta även bort Internet Explorer 8 en gång för alla med nedanstående (hämtat från KB-artikeln jag länkade till tidigare) och som e-son säger, se till att inte installera några uppdateringar per automatik genom att ställa in detta i Windows Update under Inställningar.

.

Tiddelidooo :)

Dataapparaten gillar IE8

Jag har gjort rubbet-->utan resultat. Jag stängde av automatiska uppdateringar, körde avinstallationen, kört båda kommandona, har fortsatt IE8. Gått in på regedit.exe och funnit 2 nycklar som har koden KB969497 exporterat dem och sedan försökt ta bort dem. Får då svaret att det inte gick att ta bort nykeln för att ett fel uppstod vid borttagningen. Startat om datorn efter varje övning ovan, provat att ta hem SP2 - utan resultat annat än tidigare.

Surt sa räven....

Jahaa, vad göra nu?

Nedan finner du resultatet av senaste körningen av den nedladdade filen;

=================================

Checking System Update Readiness.

Binary Version 6.0.6001.22375

Package Version 5.0

2009-08-05 20:34

Checking Deployment Packages

Checking Package Manifests and catalogs.

(f) CBS MUM Corrupt 0x800F0900 servicing\packages\Package_1_for_KB969497~31bf3856ad364e35~x86~~8.0.1.1.mum Line 1: 915215541Z

160315220541Z010 UUS10U

Washington1

(f) CBS MUM Corrupt 0x800F0900 servicing\packages\Package_for_KB969497_ie8_0~31bf3856ad364e35~x86~~8.0.1.1.mum Line 1: àú𭇕c

2‰NÌÌ~§7¥þ_ØgúFKÑm§}Ò¾ÿón‚ó‡tÄiå¹pÌKe£5©Dž„}9nþ½

(f) CBS Catalog Corrupt 0x800B0100 servicing\packages\Package_for_KB969497_ie8_0~31bf3856ad364e35~x86~~8.0.1.1.cat

Checking package watchlist.

Checking component watchlist.

Checking packages.

Checking component store

Summary:

Seconds executed: 1896

Found 3 errors

CBS MUM Corrupt Total Count: 2

CBS Catalog Corrupt Total Count: 1

Customer Experience report successfully uploaded. Thank you for participating. For more information, see the Microsoft Customer Experience Improvement Program on the Microsoft web site.

Redigerad av almer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, anledningen till att du inte kan ta bort "mapparna" i registret beror på att endast TrustedInstaller har full behörighet på dessa nyckar/mappar. Du måste först högerklickar på "mapparna" i registret och sedan välja "behörigheter" och sedan Avancerat.

Där går du sedan till fliken "Ägare", markerar administrators/administratörer och kryssar i rutan om "Ersätt..". Sedan går du till fliken Behörigheter och dubbelklickar sedan på gruppen administrators/administratörer och ge denna full kontroll och välj sedan OK >OK. Nu ska du kunna ta bort!

Notera att jag översatt fritt till det jag tror att alternativen heter i svenska Windowsversioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hei!

Funkade avseende IE8. Den är numera väck & ersatt av IE7. Allt lungt såtillvida. När jag nu går in och söker efter uppdateringar så finner update endast IE 8, således INTE SP2. Lite lurigt eller??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon!

Då är SP2 installerad. Tack för all hjälp. Lite konstigt att jag fick gå via MS sidan och ladda hem istället för direkt via update. Jag slår väl på automatiska uppdateringar igen, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon!

Då är SP2 installerad. Tack för all hjälp. Lite konstigt att jag fick gå via MS sidan och ladda hem istället för direkt via update. Jag slår väl på automatiska uppdateringar igen, eller?

Ja, och du kan även installera om Internet Explorer 8!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...