DAson Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Hur ska man kunna stänga av tjänsten Indexing Service i Windows 7. I XP var det enkelt att hitta den men inte i Windows 7, har den ett annat namn för i XP hette den just Indexing Service men vart finner jag den i Windows 7 nånstans. Indexing Service behövs väl inte eller? Vore tacksam om nu kunde hjälpa mig med detta. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Tryck på "windowsflaggan" på tangentbordet, skriv sedan "index", så hittar du. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted July 6, 2009 Author Share Posted July 6, 2009 Förklara det där lite närmare hur man ska gå tillväga för att inaktivera Indexing Service. Hittar inte hur man ska inaktivera. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Tjänsten heter "Windows search" i Vista/W7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Det norska sök och indexeringsprogrammet SuperCat 4.5 slår sökfunktionen i XP och nu VISTA -kompatibelt med råge. Jag har inte testat det ännu i Windows 7. Indexerar disken på någon minut. Jag har använt programmet i flera år och rekommenderar det starkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted July 6, 2009 Author Share Posted July 6, 2009 Tack nu är den avaktiverad det var lätt och hitta tack vare e-sons hjälp. Då heter den i XP Indexing Service och Windows Search i Vista & Win7 det hade jag ingen aning om. Tack för hjälpen. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts