nasarf Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 Vänner, Problemet har dykt upp de senaste dagarna, utan förvarning har min USB-pinne slutat fungera, error code 43 i device hanteraren. Spelar ingen roll om jag kopplar på pinnen där bak eller där fram, den vägrar fungera. På den andra datorn vi kör Windows 7 RC på fungerar den smärtfritt, det fungerar bra att köra den direkt i TV´n eller i DVD-spelaren eller i printern. Har provat att avinstallera drivrutinerna med en omstart som följd samt att ladda hem både de senaste drivrutinerna och drivrutinerna som följde med moderkortet. Men den vägrar acceptera pinnen, vad ska jag göra? Code43, finns inte mycket jag begriper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 Prova med att ta ur usb-minnet, stäng av datorn, dra ur sladden eller ta ur batteriet, beroende på om du har stationär eller laptop. Tryck på startknappen, inget händer naturligtvis... fel, du har precis tömt alla minnescachar. Sätt i sladden/batteriet och starta som vanligt, när datorn är igång, stoppa i ditt minne, nu finns det inga gamla referenser kvar, så datorn måste hitta den igen. Hoppas att den fungerar nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted July 11, 2009 Author Share Posted July 11, 2009 Prova med att ta ur usb-minnet, stäng av datorn, dra ur sladden eller ta ur batteriet, beroende på om du har stationär eller laptop.Tryck på startknappen, inget händer naturligtvis... fel, du har precis tömt alla minnescachar. Sätt i sladden/batteriet och starta som vanligt, när datorn är igång, stoppa i ditt minne, nu finns det inga gamla referenser kvar, så datorn måste hitta den igen. Hoppas att den fungerar nu Har gjort enl dina instruktioner. Vet dock inte om det var det som hjälpte eller något annat, men efter en timma, ploppade det plötsligt upp en extern hårddisk i device stage, och det var USB-pinnen. Har jag troll i datorn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 11, 2009 Share Posted July 11, 2009 Det du gjorde var att tömma ut all sparad data, och datorn fick leta reda på all hårdvara igen, samt att kolla drivrutiner etc passar. I W7 så finns ju alla drivrutiner till usb-minnen färdigt, själv har jag ett kingston-minne som den vill formatera för att den ska fungera... men den funkar i alla fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted July 12, 2009 Author Share Posted July 12, 2009 Det du gjorde var att tömma ut all sparad data, och datorn fick leta reda på all hårdvara igen, samt att kolla drivrutiner etc passar.I W7 så finns ju alla drivrutiner till usb-minnen färdigt, själv har jag ett kingston-minne som den vill formatera för att den ska fungera... men den funkar i alla fall Känns inte rimligt att behöva göra så här för att min USB-pinne ska hoppa igång, kan det ha med att det är en RC att göra? Tror du det fungerar perfekt sen i den version som jag kan köpa nu när det kommer till Sverige? Tack annars för svaret, det var hyggligt av dig. xpna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 12, 2009 Share Posted July 12, 2009 Nej, det har inte med att det är en RC version att göra. Det beror sannolikt på att filsystemet eller rättare sagt partionstabellen är uppbyggd på. Nu har den hittat och "lagat" vad windows tyckte var fel, så nu funkar den. Och antagligen rättade windows till någon sökväg som inte är lika på tidigare versioner av windows. Det kan ha varit t.ex om du har fler operativsystem och W7:an ligger på en annan partion än C, så kan möjligtvis usb-minnet haft en partionsreferens som kom i konflikt i W7 men inte i Xp eller Vista etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts