Jump to content

Recommended Posts

Posted

hej först tänkte jag säga att jag inte kan så mycket engelska och har presis köpt en router som jag vill öppna nåra portar i

den finns inte med på http://portforward.com/ och där förstår jag inte hur man ska göra då jag inte behäskar engelska så bra

så är den någon snäll person där ute som kan berätta hur man gör?

min router är en tenda w311r.

jag vet hur man får upp routerns instalations sida men inte hur man ställer in där och sen så förstår jag inte när man ska

skriva in ip nummret och det på nätvärks inställningar det jag är osäker på är vilket ip och det man ska använda den på routern eller den på ipconfig eller på ipadress.se då det är olika nummer.

kan tilllägga att jag är nybörjare på detta så är tacksam för hjälp

Posted

Får man fråga varför du ska göra detta? Enda gången man behöver göra något sånt här är om någon utomstående ska direktansluta till dig, till exempel om du driver en server. Är det grabbens spelserver? Annars förstår jag inte varför du ska göra detta.

Observera att detta inte är en sågning utan bara vanliga frågor. ;)

Posted

Hej det är ingen fara att det kommer frågor.

Det är nämligen så att jag har ett server program som inte går att köra då routern stoppar detta så därför måste jag öpnna portarna.

Posted

Eftersom det inte finns 2 router´s som är lika, så blir det svårt att guida dig... om du inte kan få fram en manual med bilder på gränssnittet. På Tenda´s hemsida kan dom tydligen inte ens stava till manual.

Posted

jag köpte routern i dag och jag satte in skivan och följde insturkitonerna för att instalera in routern så nu funkar internet i alla fall men fick ingen annan manual som visar hur man öpnnar portarna så är tacksam för svar hur man löser detta problemet då ingen annan manual medföljde !

sen förstår jag inte vad du menar med att ta bilder på gränssnittet eller manualen jag fick bara en manual hur man instalerade och kopplade in routern någon annan manual finns inte.