Gå till innehåll

bannad på nästan 90% av alla servrar


arnada

Recommended Posts

Tog fram mitt cod4 och tänkte börja lira nu igen efter lite uppehåll men jag har stött på ett litet problem. Nästan alla servrar jag försöker gå in på säger att jag är bannad pga fusk.

Jag har aldrig använt fusk på någon server och jag kollade igenom xfire när jag sist spelade och det stämmer bra så ingen annan kan ha spelat med min cdkey.

Några förslag hur jag ska gå vidare? tror det stod cgc-cheating eller något liknande, vad de nu innebär?

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte COD4 själv men antar att många servrar använder sig av Punkbuster?

Hittade den här siten och du kan ju kolla runt lite där om det nu finns någon ban satt på ditt ID.

Spelar som sagt inte själv men antar att du kanske kan hitta något matnyttigt om du letar efter en Punkbuster-ban.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej och tack för hjälpen tyvärr hjälpte det inte. Jag var i kontakt med Evenbalance och dom hade inte satt någon Ban på mitt GUID. Kollade även mitt GUID på PBBans och PunkBusted. Ingen av dessa tre hade lagt någon ban på mig.

Jag kommer verkligen inte in på någon Server med PB igång och det är inge vidare kul att spela på servers utan PB för där fuskas de ganska fritt. Någon som har förslag på vad jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 månader senare...

Har tagit mig i kragen och börjat med detta strulande igen! Var i kontakt med Evenbalance åter igen och de hänvisade till PBBans och några andra master ban lists... Jag tog givetvis kontakt med dessa och dessa hänvisar då tillbaka till Evenbalance så nu försöker jag med Evenbalance igen!

Enligt sajterna så är jag bannad pga. Multihack! Vet själv med mig att jag ej haft hack/fuskprogram av någon form installerat på datorn till något spel... Inte haft de liggandes oinstallerat eller ouppackat på hårddisken äns...

Jag undrar nu om jag har någon chans att få mitt guid obannat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har tagit mig i kragen och börjat med detta strulande igen! Var i kontakt med Evenbalance åter igen och de hänvisade till PBBans och några andra master ban lists... Jag tog givetvis kontakt med dessa och dessa hänvisar då tillbaka till Evenbalance så nu försöker jag med Evenbalance igen!

Enligt sajterna så är jag bannad pga. Multihack! Vet själv med mig att jag ej haft hack/fuskprogram av någon form installerat på datorn till något spel... Inte haft de liggandes oinstallerat eller ouppackat på hårddisken äns...

Jag undrar nu om jag har någon chans att få mitt guid obannat?

Oftast har många nolltolerans mot fuskare. Har flera vänner som har fått samma problem som dig. Tyvärr är det sånt som händer och man får helt enkelt köpa ett helt nytt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast har många nolltolerans mot fuskare. Har flera vänner som har fått samma problem som dig. Tyvärr är det sånt som händer och man får helt enkelt köpa ett helt nytt spel.

Tradit när oskyldiga åker dit och tvingas köpa nytt spel! Har efter långt om länge uppdaterat min ticket på evenbalance (3 gånger har ja uppdaterat den) på 1 månad utan svar. Jag tänker absolut inte köpa spelet igen då jag inte gjort något fel.

Jag kör på crackade servrar nu då de oftast är utan punkbuster, finns vissa som kör med Pb igång fast med andra listor som jag också kommer åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tradit när oskyldiga åker dit och tvingas köpa nytt spel! Har efter långt om länge uppdaterat min ticket på evenbalance (3 gånger har ja uppdaterat den) på 1 månad utan svar. Jag tänker absolut inte köpa spelet igen då jag inte gjort något fel.

Jag kör på crackade servrar nu då de oftast är utan punkbuster, finns vissa som kör med Pb igång fast med andra listor som jag också kommer åt.

Japp jag håller såklart med. Man borde ha något att säga till om. Jag har ett Steam konto med Valve Complete Pack och 30 andra spel. Jag har aldrig haft tanken att fuska eller ladda ner fusk på datorn. Skulle jag bli Vac-Bannad så fixar jag advokat och hela skiten. Har lagt ner 8000 kronor på det där kontot. (Har köpt alla spel i Valve Complete separat) och några spelpaket.

Steam: showerguy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp jag håller såklart med. Man borde ha något att säga till om. Jag har ett Steam konto med Valve Complete Pack och 30 andra spel. Jag har aldrig haft tanken att fuska eller ladda ner fusk på datorn. Skulle jag bli Vac-Bannad så fixar jag advokat och hela skiten. Har lagt ner 8000 kronor på det där kontot. (Har köpt alla spel i Valve Complete separat) och några spelpaket.

Steam: showerguy

De är ju lite tradit om ditt konto hade blivit vac bannat :P fast rätt ska va rätt tycker jag.. Fick svar från PB nu att de absolut inte tänker ta bort bannen då de var punkbuster som registrera fusket och inte någon admin... Jag försökte förklara att jag inte hade fuskat, men utan resultat.

Jag känner mig inte alls rättvist behandlad och kommer aldrig mer köpa ett Online spel där PunkBuster är aktivt. Ren princip sak men jag känner mig lurad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är ju lite tradit om ditt konto hade blivit vac bannat :P fast rätt ska va rätt tycker jag.. Fick svar från PB nu att de absolut inte tänker ta bort bannen då de var punkbuster som registrera fusket och inte någon admin... Jag försökte förklara att jag inte hade fuskat, men utan resultat.

Jag känner mig inte alls rättvist behandlad och kommer aldrig mer köpa ett Online spel där PunkBuster är aktivt. Ren princip sak men jag känner mig lurad.

Mm förstår dig till 100 %. Lite synd att man inte har något att säga till om. Har flera polare som har blivit bannade på Battlefield pågrund av Punkbuster som är det sämsta som finns där ute. Men som konsument borde man väl ändå ha rätt tycker man? Nu kan jag inte så mycket rättskunskap så det är svårt att säga men finns det någon som vet vad man ska göra i såna här fall? Där man blir bannad när man är helt oskyldig?

:angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jens.p

Skulle jag bli Vac-Bannad så fixar jag advokat och hela skiten.

haha..

Intressant, om så skulle ske, avlägg gärna rapport in hit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Du kanske borde uppdatera ditt punkbuster och se om det hjälper...

Jag hade samma prob.. Uppdaterade bara mitt PB så funkade det perfekt :)

Fortfarande bannad, men har inte spelat aktivt på över ett år så håller mig till "cr@ckade" servrar när jag blir sugen att spela... Köpte BFBC2 och ack om inte dom också körde med PunkBuster.... Man kan inte få allt här i världen.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...