Jump to content

Windows 7 RC och Telia Mobilt Bredband

DAson

Recommended Posts

Har liksom problem med Windows 7 RC och mitt, mobila bredband från Telia har jag upptäckt. Modemet loggar ut bara så där utan vidare. Men nu har inte jag Windows 7 RC installerat. Modemet funkar finfint i XP o Vista men inte i Windows 7 RC är det mjukvaran i modemet som inte är kompatibelt med Windows 7 än! Kanske uppgraderas senare vad vet jag. Flera ggr hände detta då i Windows 7 RC men inte i XP.

//DAson

Jag har inte dessa versioner av Windows 7 som du beskriver. Vill inte helst ladda ned läckta versioner av Windows 7 dem är väl ingen större skillnad på.

//DAson

Jag har inte dessa versioner av Windows 7 som du beskriver. Vill inte helst ladda ned läckta versioner av Windows 7 dem är väl ingen större skillnad på.

//DAson

Har du ett Huawei E220 modem så ladda ner programvaran från telias hemsida så flashar du modemet till nyare version. Detta just för de som har problem med att modemet ibland kopplar ner.

Ja det är ett Huawei E220 USB modem. Ska man inte gå ut på Huaweis hemsida för att ladda ned dessa drivrutiner. Eller ska man ta det på Telias hemsida, vart kan man finna dem nånstans.

//DAson

precis vad jag har sagt tidigare problem med drivisar i win7 bygge 7100 jag provar nog 7600 så får man se hur det blir jodå det finns nog en del skillnader på de olika byggena 7100 är ju 500ggr färre än 7600 hehe

post-10894-1248107619_thumb.jpg

Ja det är ett Huawei E220 USB modem. Ska man inte gå ut på Huaweis hemsida för att ladda ned dessa drivrutiner. Eller ska man ta det på Telias hemsida, vart kan man finna dem nånstans.

//DAson

Jag flashade om en kunds modem häromdagen och senaste drivisar hittar du här. http://www.telia.se/privat/kundservice/sup...ara#Huawei_E220

precis vad jag har sagt tidigare problem med drivisar i win7 bygge 7100 jag provar nog 7600 så får man se hur det blir jodå det finns nog en del skillnader på de olika byggena 7100 är ju 500ggr färre än 7600 hehe

Du klagar på en testversion av Windows för att Telias produkter inte fungerar... inte mycket rätt där inte <_<

Uppgradering av modemet gick bra och allt funkar fint har inte stött på nåt fel efter uppgraderingen av mjukvaran i modemet. Jag följde anvisningarna på sidan.

//DAson

Uppgradering av modemet gick bra och allt funkar fint har inte stött på nåt fel efter uppgraderingen av mjukvaran i modemet. Jag följde anvisningarna på sidan.

//DAson

Modemuppdateringen är den s.k. firmwareuppdateringen. Nu heter det inte Telia connect längre utan Mobile Partner som du kanske märkt, och programmet har fått ett nytt utseende med.

tack för hjälpen nu startar programmet snabbare än den gjorde förut jo jag ha märkt vissa förändringar efter uppdatering av mjukvara och firmware.

//DAson