DAson Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 Har liksom problem med Windows 7 RC och mitt, mobila bredband från Telia har jag upptäckt. Modemet loggar ut bara så där utan vidare. Men nu har inte jag Windows 7 RC installerat. Modemet funkar finfint i XP o Vista men inte i Windows 7 RC är det mjukvaran i modemet som inte är kompatibelt med Windows 7 än! Kanske uppgraderas senare vad vet jag. Flera ggr hände detta då i Windows 7 RC men inte i XP. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 har du testat med en senare build? 72xx eller 7600 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted July 20, 2009 Author Share Posted July 20, 2009 Jag har inte dessa versioner av Windows 7 som du beskriver. Vill inte helst ladda ned läckta versioner av Windows 7 dem är väl ingen större skillnad på. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Jag har inte dessa versioner av Windows 7 som du beskriver. Vill inte helst ladda ned läckta versioner av Windows 7 dem är väl ingen större skillnad på.//DAson Har du ett Huawei E220 modem så ladda ner programvaran från telias hemsida så flashar du modemet till nyare version. Detta just för de som har problem med att modemet ibland kopplar ner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted July 20, 2009 Author Share Posted July 20, 2009 Ja det är ett Huawei E220 USB modem. Ska man inte gå ut på Huaweis hemsida för att ladda ned dessa drivrutiner. Eller ska man ta det på Telias hemsida, vart kan man finna dem nånstans. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest vesa Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 precis vad jag har sagt tidigare problem med drivisar i win7 bygge 7100 jag provar nog 7600 så får man se hur det blir jodå det finns nog en del skillnader på de olika byggena 7100 är ju 500ggr färre än 7600 hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Ja det är ett Huawei E220 USB modem. Ska man inte gå ut på Huaweis hemsida för att ladda ned dessa drivrutiner. Eller ska man ta det på Telias hemsida, vart kan man finna dem nånstans.//DAson Jag flashade om en kunds modem häromdagen och senaste drivisar hittar du här. http://www.telia.se/privat/kundservice/sup...ara#Huawei_E220 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 precis vad jag har sagt tidigare problem med drivisar i win7 bygge 7100 jag provar nog 7600 så får man se hur det blir jodå det finns nog en del skillnader på de olika byggena 7100 är ju 500ggr färre än 7600 hehe Du klagar på en testversion av Windows för att Telias produkter inte fungerar... inte mycket rätt där inte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted July 20, 2009 Author Share Posted July 20, 2009 Funkar det bättre med färskare drivrutiner till Huawei E220 modemet? Är det ingen risk att nåt går fel vid flashing av modemet? //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted July 20, 2009 Author Share Posted July 20, 2009 Ska man först göra modemppdatering o sen firmware uppdatering eller? //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted July 20, 2009 Author Share Posted July 20, 2009 Uppgradering av modemet gick bra och allt funkar fint har inte stött på nåt fel efter uppgraderingen av mjukvaran i modemet. Jag följde anvisningarna på sidan. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Uppgradering av modemet gick bra och allt funkar fint har inte stött på nåt fel efter uppgraderingen av mjukvaran i modemet. Jag följde anvisningarna på sidan.//DAson Modemuppdateringen är den s.k. firmwareuppdateringen. Nu heter det inte Telia connect längre utan Mobile Partner som du kanske märkt, och programmet har fått ett nytt utseende med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted July 21, 2009 Author Share Posted July 21, 2009 tack för hjälpen nu startar programmet snabbare än den gjorde förut jo jag ha märkt vissa förändringar efter uppdatering av mjukvara och firmware. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted July 28, 2009 Author Share Posted July 28, 2009 Har nu installerat Windows 7 RC och testar nu med mitt mobila Bredband från Telia så får vi se om det funkar som det ska! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts