Gå till innehåll

Hur får jag bort en bakgrundsbild från skrivbordet


Göran F

Recommended Posts

Högerklick på skrivbordet och välj "Egenskaper/Skrivbord"... antingen markerar du (Inget) och verkställer för enfärgad bakgrund, eller så sätter du "Position" till "Anpassad" för att fylla skärmen med din lilla bild. Du kan förstås också välja någon av standardbakgrunderna!

post-1936-1248163460_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lätt var det inte. Den blir kvar även när jag byter bakgrund. Vad menar du med "verkställer för enfärgad bakgrund", det finns inte som uttryckligt val. Position är redan _anpassad_.

Taxam för fler svar. Det var alltså en bild som jag valde spara som och då lade den sig inte som en ikon på skrivbordet, utan som en del av bakgrunden. Möjligen är det ett Objekt (Aktivt objekt?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så lätt var det inte. Den blir kvar även när jag byter bakgrund. Vad menar du med "verkställer för enfärgad bakgrund", det finns inte som uttryckligt val. Position är redan _anpassad_.

Taxam för fler svar. Det var alltså en bild som jag valde spara som och då lade den sig inte som en ikon på skrivbordet, utan som en del av bakgrunden. Möjligen är det ett Objekt (Aktivt objekt?).

Ok... låter som du har lyckats få ett webbobjekt på skrivbordet. Högerklick igen och gå till "Egenskaper/Skrivbord/Anpassa skrivbordet.../Webb"... där kan du ta bort eventuella webbsidor eller skrivbordsobjekt!

post-1936-1248165242_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E-son... snygga bilder du fixar till hjälpen, bara knep och knåp eller ngt speciellt användbart prog :)

Jag har i många flera år användt mig av FastStone Capture (portable) för skärmdumpar... outstanding tycker jag, eftersom det även innehåller en redigerare som kompletterar perfekt. Det är den som åstadkommer pilar, markeringar + mycket annat. Även skärminspelning ingår numera i programmet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i många flera år användt mig av FastStone Capture (portable) för skärmdumpar... outstanding tycker jag, eftersom det även innehåller en redigerare som kompletterar perfekt. Det är den som åstadkommer pilar, markeringar + mycket annat. Även skärminspelning ingår numera i programmet!

Dom mest väsentliga delarna av skärmklipp- och ritfunktionerna finns föresten också i gratisprogrammet FastStone Image Viewer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...