Gå till innehåll

Använda mobiltelefonen som modem till netbooken


Recommended Posts

Hej!

Jag är på resa och skulle vilja komma åt internet genom min mobiltelefon, en Samsung Touchwiz (F480) och försökte hitta inställningar i datorn och mobilen för detta men gick bet. Visst ska det väl gå att använda telefonen för internetanslutning? Tänkte använda bluetooth men kom på att det borde gå snabbare med kabel mellan mobilen och netbooken? Jag har sökt på forumet men inte hittat informationen. Ej heller i telefonens instruktionsbok. Är därför mycket tacksam för hjälp med detta. :rolleyes:

Vänligen / Gördetsjälv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag är på resa och skulle vilja komma åt internet genom min mobiltelefon, en Samsung Touchwiz (F480) och försökte hitta inställningar i datorn och mobilen för detta men gick bet. Visst ska det väl gå att använda telefonen för internetanslutning? Tänkte använda bluetooth men kom på att det borde gå snabbare med kabel mellan mobilen och netbooken? Jag har sökt på forumet men inte hittat informationen. Ej heller i telefonens instruktionsbok. Är därför mycket tacksam för hjälp med detta. :rolleyes:

Vänligen / Gördetsjälv

Vet ej vad du har för abonemang men beskrivningen torde vara densamma oavsett leverantör..

Touchwiz som modem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

se bara upp för ovänat höga datakostnader om du har ett vanligt abbonemang.

Oftast ingår endast surf via mobilens webbläsare och inte via datorn...

Installerar du programmet som följer med telefonen är det bara att plugga in den o sätta igång att surfa. Men som föregående sa, så ska du se upp med surfandet över telefonen. Telia tar 20 spänn /Mb data och 30 minuter surf kan kosta flera hundra/tusen spänn beroende på vad man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...