gördetsjälv Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Hej! Jag är på resa och skulle vilja komma åt internet genom min mobiltelefon, en Samsung Touchwiz (F480) och försökte hitta inställningar i datorn och mobilen för detta men gick bet. Visst ska det väl gå att använda telefonen för internetanslutning? Tänkte använda bluetooth men kom på att det borde gå snabbare med kabel mellan mobilen och netbooken? Jag har sökt på forumet men inte hittat informationen. Ej heller i telefonens instruktionsbok. Är därför mycket tacksam för hjälp med detta. Vänligen / Gördetsjälv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aok Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Hej!Jag är på resa och skulle vilja komma åt internet genom min mobiltelefon, en Samsung Touchwiz (F480) och försökte hitta inställningar i datorn och mobilen för detta men gick bet. Visst ska det väl gå att använda telefonen för internetanslutning? Tänkte använda bluetooth men kom på att det borde gå snabbare med kabel mellan mobilen och netbooken? Jag har sökt på forumet men inte hittat informationen. Ej heller i telefonens instruktionsbok. Är därför mycket tacksam för hjälp med detta. Vänligen / Gördetsjälv Vet ej vad du har för abonemang men beskrivningen torde vara densamma oavsett leverantör.. Touchwiz som modem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 se bara upp för ovänat höga datakostnader om du har ett vanligt abbonemang. Oftast ingår endast surf via mobilens webbläsare och inte via datorn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 se bara upp för ovänat höga datakostnader om du har ett vanligt abbonemang.Oftast ingår endast surf via mobilens webbläsare och inte via datorn... Installerar du programmet som följer med telefonen är det bara att plugga in den o sätta igång att surfa. Men som föregående sa, så ska du se upp med surfandet över telefonen. Telia tar 20 spänn /Mb data och 30 minuter surf kan kosta flera hundra/tusen spänn beroende på vad man gör. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts