Gå till innehåll

Google Chrome


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Svårt att beskriva i rubriken.

Jag använder sedan en tid tillbaka webläsaren Google Chrome som alternativ till Mozilla Firefox.

Använder Mozilla på sidor som inte har så mycket information, medan jag använder Chrome på "tyngre" sidor, som exempelvis Expressen och Aftonbladet.

Jag upplever Chrome som den snabbaste läsaren faktiskt.

En sak bara: När man surfar och har en startsida uppe, exempelvis Aftonbladet, hittar en artikel och går in på den och läser den. Sedan går man ju tillbaka till ursprungssidan och då "hoppar" både Mozilla och IE dit där man var senast. (Kanske långt ned på startsidan.) Förstår ni hur jag menar?

Detta verkar inte fungera i Chrome, utan har man varit på startsidan på Aftonbladet, gått ned en bit, hittat en artikel som man läst för att sedan gå tillbaka till ursprungssidan, då hamnar man ju högst upp.

Väldigt opraktiskt, håller ni inte med?

Vad beror detta på? Är det en inställningsfråga eller har Google Chrome helt enkelt den här "bristen" och det får man leva med?

Hälsningar

zen-TAO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här funktionen att hoppa tillbaka till samma "del" som tidigare funkar hos mig, även hos Aftonbladet.

Har du satt Cookies inställnigen till att tillåta alla cookies? Är väl den enda inställningen som kan ha nån betydelse i det här fallet gissar jag.

Jag använder ver 2.0.172.37.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har samma problem ibland, upplever det som att har man gått över halva sidan så åker den ner dit när man återvänder medans om man ej överstigit halva sidan så startar den längst upp igen,, vet ej om det är så men har kännts så ibland..... mycket irriterande på en så annars bra webläsare.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...